cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 24°
27°

Un estudi revela que l'audiència dels mitjans digitals en català s'ha disparat durant el confinament

Els sis principals digitals en català van augmentar l'audiència un 61% al març respecte al març de l'any passat

Un estudi revela que l'audiència dels mitjans digitals en català s'ha disparat durant el confinament.

dBalears/Arxiu

L'interès informatiu sobre la Covid-19 ha incrementat en més del 60% l'audiència dels mitjans de comunicació digitals en català. Aquesta és una de les dades que ha revelat un equip d'investigadors del departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra en un informe encarregat per l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) sobre la situació i els reptes de futur d'aquest sector.

L'estudi ja estava enllestit abans de la crisi de la Covid-19, però s'hi ha afegit un annex amb l'anàlisi dels mesos de febrer, març i abril per saber quin ha estat l'impacte de la crisi del coronavirus. Les xifres recopilades mostren com el mes de març de 2020 els mitjans estudiats registren un augment d'audiència en usuaris únics del 61% de mitjana respecte a l'any anterior. Tots els mitjans d'informació diària van pujar, amb una mitjana de 2.604.000 usuaris únics contra 1.615.000 el març de 2019. A més, tres publicacions van superar àmpliament els 3 milions d'usuaris en un sol mes, i una altra s'hi va quedar a la vora. Pel que fa al nombre de visites, les capçaleres digitals van passar de 32,3 milions de visites al febrer a superar els 56 milions el mes de març, i va mantenir una xifra pròxima a l'abril (49,2 milions).

A banda de l'impacte concret de la Covid-19 en les audiències, l'estudi analitza l'estat de salut de les principals capçaleres digitals en català: Nació Digital, El Nacional, La República, Vilaweb, El Món, Ara, Sàpiens, ElPuntAvui, Enderrock i Time Out, analitzant dades ben diverses com les econòmiques o l'audiència, i conclou que els digitals en català sumen nous lectors i que, per tant, hi ha un mercat digital en català. Les dades també mostren que el creixement de l'audiència està relacionat amb la intensitat informativa a Catalunya, ja que els darrers anys hi ha hagut dues puntes de creixement tant en usuaris únics com en visites i en pàgines vistes: la crisi política a Catalunya de la tardor del 2017 i ara l'emergència sanitària del coronavirus.

Cal recordar que a les Balears, tant el dBalears com l'Ara Balears han registrat un augment molt significatiu de les seves audiències durant el confinament.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per balearium, fa 11 dies

@Sebas

Estaras contento ....jajajajaja.... vas a dormir como un lirón.....jajajajaja

Valoració:-2menosmas
Per curiositat, fa 12 dies

Els de Mocs, quatre gats i encostipats.

Valoració:0menosmas
Per jbm, fa 12 dies

M'agradaria molt que se'n poguera treure sa conclusio que sembla a primera vista, pero per valorar-ho adequadament hauriem de poder comparar amb lo que ha passat amb els digitals en altres idiomes ... o no???

Valoració:1menosmas
Per balmany, fa 12 dies

Jo ja he sopat. Poc pero be. Com sempra.

Valoració:-5menosmas
Per Claro que sí, guapi, fa 12 dies

Jajajajajajajajaja....
La Pompeu Fabra por encargo de la cosa esa de la APPEC.
Vamos.
Como cuando Franco encargaba su biografía a De la Cierva.
En fin.
@Sebastián, te has acercado a ver si había mozos uniformados?

Valoració:-10menosmas
Per balmany, fa 12 dies

Natural y normal. Sería muy preocupante que fuese al revés. En catalán y en chino mandarín. Un suponer

Valoració:-7menosmas
Per sebastià, fa 12 dies

Algú no soparà, avui.
Per cert, Vox fracassa en la seva última 'performance' a Barcelona. Volien envoltar el monument a Colom amb les mans i els hi ha faltat gent i "estanqueres" desplegades. I no estem pas de confinament... o sigui que no és escusa

Valoració:17menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris