algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 24°
25°

Educar per a la seguretat i la confiança

Les veritats que es desprenen de l'anàlisi d'Andreu Mir en el seu escrit d'aquesta mateixa pàgina no ens han de fer perdre de vista que això suposa una errada greu del sistema educatiu. Es corregiria si els projectes educatius de les escoles, instituts i de la universitat preparassin més el pas d'una etapa inferior a una de superior o a l'inrevés i per a les relacions socials.

El darrer curs dels cicles d'EI, el 6è d'EP, el 4t d'ESO i el 2n de batxillerat són bàsics perquè l'alumnat, a més d'assolir els objectius de les assignatures, quedi preparat per a poder fer la transició sense traumes cap a una etapa superior. Però també que els primers cursos de les etapes des d'EI fins a la universitat tenguin una recepció adequada, que no suposi haver de fer salts inadequats. En llenguatge tradicional, o es puja el nivell de 2n de batxillerat o es baixa el del primer curs universitari, com a mínim durant els primers mesos. Per a això s'ha reunir el professorat d'ambdues etapes. Un dels problemes més difícil de superar és aconseguir que el professorat universitari abandoni el sistema tradicional d'ensenyament.

Què es deu haver fet de les intencions de la rectora de la UIB, que el 2007 declarava a Pissarra núm. 127: "El primer que s'ha de fer és canviar el model d'ensenyament-aprenentatge i les infraestructures i tot el plantejament del pla d'estudis. S'ha d'aplicar un principi molt vell i conegut: que s'aprèn fent. Ha de ser un model en el qual hi hagi cada vegada menys classes magistrals, però en què s'hagin previst seminaris, tallers, etc., i que es pugui anar avaluant el procés, i no haver d'esperar l'examen memorístic de final de curs, que molts alumnes aproven estudiant unes quantes setmanes". Aquesta és la solució. Es duu a terme?

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Elvira, fa mes de 9 anys
Totom te es dret de sentirse lo que sa creu, meyns es profesors davant dels alumnes, alguns creen en les classes manipulació política interessada, creant moltes vegades molta confusió però a la majoria no ens mengen el tarro, solen ser els que perden el temps en lloc d'estudiar, tenen s'obligació de dir sa varitat, en moltes classes hi ha adoctrinament polític dissimulat molt bé.. per les persones interessades dels professors i això no hauria d'existir,han arribant fins i tot makiavelicament dins de les aules ha induir i manipular tendències cap a un polític o un altre Aquest és el problema que existeix amb els adoctrinaments que hi ha a la universitat es tergiversen els fets, la història i els arguments.. puc assegurar que el nivell ha baixat una barbaritat amb molts continguts totalment allunyats de una llicenciatura..
Valoració:-3menosmas
Per Xisca, fa mes de 9 anys
El curs passat va ser el primer en què s'implantaren els estudis de grau a la universitat, jo m'hi vaig matricular i puc assegurar que el nivell del primer curs de grau ha baixat una barbaritat, hi ha assignatures de formació bàsica que quasi semblen una repetició del batxillerat. Fa deu anys vaig cursar una llicenciatura i el primer curs sí que va ser un canvi, però no que això sigui gens negatiu, és un obstacle més a superar per madurar i saber anar pel món, habilitat que crec que manca de cada vegada més als adolescents d'avui en dia.
Valoració:0menosmas
Per xisca, fa mes de 9 anys
Estic d'acord, i crec que la universitrat s'ha de coordinar més amb els instituts perquè el pas no sigui tan abismal com està essent fins ara, les meves practicants que he tengut dins l'aula d'infantil, em deien que no té res a veure l'escola que el que donen a la universitat, continguts totalment allunyats del que fan dins l'aula, cal més proximitat entre els estudis universitaris al món real.
Valoració:-1menosmas
Per Antònia, fa mes de 9 anys
Estic d'acord, aquesta és la solució i l'important és que la duguem a terme...
Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris