muy nuboso
  • Màx: 15°
  • Mín: 11°
13°

El Ministeri de Consum llança un web d'assistència davant la previsible «allau de reclamacions»

El Ministeri de Consum ha posat en marxa un web per a assistir a consumidors i usuaris afectats durant l'estat d'alarma que necessitin informació sobre els seus drets, una vegada que els procediments administratius s'han reactivat.

El portal informa sobre com interposar reclamacions en processos de compravenda i de contractació de béns i serveis. A través d'un sistema de preguntes basat en centenars de supòsits, l'usuari podrà obtenir informació sobre els drets que l'assisteixen, així com conèixer com i davant quines instàncies presentar les seves reclamacions en cada cas.

El Ministeri de Consum considera que aquesta eina «serà una peça clau davant la previsible allau de dubtes i reclamacions» i, en coordinació amb comunitats autònomes i institucions estatals amb competències per a la tramitació de reclamacions, es pretén facilitar així la informació sobre els procediments per a resoldre conflictes entre consumidors i empreses.

El ministre de Consum, Alberto Garzón, va mantenir una trobada amb les comunitats per a analitzar la desescalada en la qual es va acordar intensificar la coordinació per a donar resposta a milions de potencials reclamacions derivades de la crisi sanitària.

El web 'consumidorescovid19.gob.es' es planteja com una eina «intuïtiva, fàcil i accessible a tota la ciutadania, amb o sense coneixements tècnics ni de legislació», segons ha informat el Ministeri.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris