algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:

Campanya per reivindicar l'etiquetatge en català de Coca-cola

Imatge promocional de la campanya.

Plataforma per la Llengua

La Plataforma per la Llengua inicia aquest dimecres una sonada campanya per reivindicar l'etiquetatge en català dels productes que es comercialitzen als Països Catalans. L'acció que planteja l'entitat implica una important complexitat logística i la necessària col·laboració ciutadana per aconseguir 20.000 llaunes buides, la major part de les quals s'hauran d'haver recollit ja abans del 14 de juny per tal de garantir l'èxit de l'acció.

Aquesta campanya és un més dels actes destacats que s'han anat fent públics en les darreres setmanes amb motiu del 20è aniversari de l'entitat, que se celebra oficialment aquest dijous. El 12 de desembre de 1993 va tenir lloc el que es considera el primer acte de la Plataforma per la Llengua, i que va donar lloc a la seva fundació: una acció massiva a la plaça de Catalunya en què es van aplegar 15.000 llaunes de Coca-cola amb el lema "Etiquetem en català".

L'acció pretenia persuadir la multinacional que incorporés el català en l'etiquetatge de les seves begudes distribuïdes als territoris de parla catalana. Vint anys després, moltes empreses de tots els àmbits ja inclouen la llengua catalana, però Coca-cola continua sense incorporar el català en les seves etiquetes.

Per això, es vol repetir aquesta acció i superar-la, amb l'objectiu clar que l'empresa, aquest cop sí, decideixi etiquetar de manera regular els seus productes també en llengua catalana. Des del 2010, el nou Codi de consum incorpora el dret dels consumidors de rebre les dades bàsiques de l'etiquetatge dels productes en català.

En un estudi fet en supermercats i hipermercats de Catalunya el 2012, la Plataforma per la Llengua calculava que un 94% dels productes no s'etiquetaven en català d'acord als drets inclosos a la Llei. Coca-cola, com altres multinacionals, arreu d'Europa etiqueta sempre en la llengua de les comunitats lingüístiques de dimensions semblants a la catalana i acompleix els drets del consumidor estipulats a la normativa. En el cas català fa una excepció única sense precedents.

On deixar les llaunes?
En les pròximes setmanes es faran públics tot un seguit de punts de recollida on es podran portar llaunes per a la campanya i un llistat d'entitats col·laboradores. De moment, els ciutadans que vulguin col·laborar en la campanya podran portar les llaunes a les diferents seus de l'entitat a Barcelona (c. Diputació, 276, planta baixa i Via Laietana, 48 A, principal 2a), Sabadell (Sant Joan, 20), Arenys de Mar (Despatx d'entitats núm. 2. Centre Cultural Calisay. Riera Pare Fita, 31) i Esparreguera (Can Pasqual. Carrer dels Cavallers, 26). D'altra banda, la campanya serà curosa des del punt de vista mediambiental i la totalitat de les llaunes recollides es portaran a reciclar, un cop acabada l'acció, a un punt autoritzat.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per BIMBOLLA, fa mes de 7 anys

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, ES VERA MOLTISSIMS SE RETRATEN A SI MATEIXOS, BASTA LLETGIR S'ARTICLE. ES PER LLOGAR CADIRETES...

Valoració:-2menosmas
Per Estornell, fa mes de 7 anys

És evident anticalufet. N'hi ha que es retraten a si mateixos!

Valoració:0menosmas
Per anticatalufet, fa mes de 7 anys

Donde llega el grado de catetez...

Valoració:-2menosmas
Per cocament, fa mes de 7 anys

¿Y esto cómo se catalaniza?. Cocament y colament. Igual que desemvolupament y collonudament. O sea, final en ment. I llets de feines.

Valoració:-1menosmas
Per yanki, fa mes de 7 anys

Y sabéis por dónde se va a pasar CocaCola la campaña, ¿no?

Valoració:3menosmas
Per Archiduque, fa mes de 7 anys

La Coca Cola es americana. Yo apoyo el consumo de la tierra como el Cava aragonés que dicen que el el mejor con diferencia de nuestra antigua Corona.

Valoració:-2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris