cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 23°
23°

Unanimitat en la crítica a la segregació que promou la futura Llei de qualitat

Madrid, disposat a aconseguir el consens per canviar la situació actual

Els itineraris formatius que inclourà la Llei de qualitat de l'Ensenyament han passat a primer pla d'atenció en les crítiques al projecte educatiu del Govern. L'oposició coincideix a assenyalar que les alternatives educatives des de tercer d'ESO es traduiran en la segregació dels alumnes, i el PSOE assenyala que la Llei amaga un cinquè itinerari als dotze anys. Els professors de Secundària discrepen i asseguren que les opcions són prou àmplies com per integrar tot tipus d'alumnes. Aznar va avançar que continuarà negociant, però no per deixar les coses com estan. ERC ha anunciat que presentarà un recurs d'inconstitucionalitat i CCOO convoca mobilitzacions per a abril i maig.

La secretària socialista d'Educació, Carme Chacón va denunciar ahir l'existència de «cinc itineraris segregadors en la Llei de qualitat entre els quals n'hi ha un d'ocult», en referència al que es destina als alumnes de dotze anys que no van bé en els estudis i a grups especials fins als quinze anys, moment en el qual, segons Chacón, aquests alumnes abandonaran els estudis. Criticà també la idea d'una segona segregació als 14 anys, moment en què els estudiants de 3r d'ESO hauran d'optar entre la Universitat i la Formació Professional. La representant socialista considera que no és positiu obligar els joves a escollir el seu futur a edats tan primerenques.

De la mateixa manera, la seva homòloga a IU, Marisa Castro, va qualificar els itineraris de la Llei de qualitat de manera «escatològica» d'acabar amb el fracàs escolar. Opina que el projecte exclou els fills de les famílies amb poques possibilitats econòmiques. A aquesta segregació social es va referir també el conseller de la Presidència de la Junta d'Andalusia, Gaspar Zarrías, per al qual la Llei diferenciarà els alumnes en funció del seu origen, procedència social i nivell de renda. Tanmateix, els professors de Secundària han vist amb bons ulls la inclusió d'itineraris formatius i neguen que suposi una segregació.

Davant l'allau de crítiques sorgida un dia després que Pilar del Castillo presentàs el document de bases, el president del Govern, José María Aznar, va dir ahir que el Govern continuarà dialogant sobre la futura Llei amb professors, pares, alumnes i comunitats autònomes per buscar «el major acord possible», però que no renunciarà a la qualitat, ni es conformarà a «deixar les coses més o menys com estan».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris