cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 23°
28°

Confirmen que manipulacions a l'embarcació provocaren la tragèdia

El batle afirma que se l'havien canviat els motors i col·locat més bateries

El batle de Banyoles, Joan Solana, va fer públic a darrera hora d'anit un informe tècnic en el qual s'indica que unas modificacions realitzades en L'Oca amb posterioritat a la seva fabricació, facilitaren l'enfonsament del catamarà, que dijous causà la mort de vint turistes jubilats francesos.

Joan Solana, que qualificà aquestes modificacions de «molt greus», explicà que en el vaixell es col·locaren més bateries de les originàries per augmentar la seva potència i es canvià el motor, el que incrementà el pes i provocà que la línia de flotació de la nau estigués 15 centímetres per damunt del previst.

Hores abans, Joan Solana anuncià que s'havia decidit interposar un expedient sancionador a l'empresa Les Carpes de l'Estany, S.A., propietària del vaixell que despús-ahir s'enfonsà al llac d'aquesta localitat que provocà la mort de vint turistes francesos, «perquè hi ha hagut una clara transgressió del reglament d'activitats al llac».

Suspès  

Així mateix, Solana explicà que s'han suspès provisionalment i indefinida totes les llicències d'aquesta empresa «per realitzar una revisió de totes les estructures de tots els seus vaixells. Aquesta empresa tenia dos vaixells, un era «La Oca», que s'enfonsà despús-ahir. El batle digué que l'altre «el volem revisar a fons per si tingués qualque problema, simplement perquè no ens en fiam».

En roda de premsa, el batle assenyalà que efectivament els seients del vaixell no estaven subjectes al sòl de l'embarcació i que encara no s'ha decidit si l'Ajuntament exercirà l'acusació particular contra els responsables de Les Carpes de l'Estany, S.A. En ser preguntat sobre possibles modificacions realitzades a la barca després d'obtenir la llicència municipal, Joan Solana assenyalà que aquest punt encara no s'ha pogut determinar i explicà que «per aquesta raó tenc aquí l'enginyer municipal que va ser qui revisà el projecte i, al cap i a la fi va ser qui digué que el projecte presentat per l'enginyer de la propietat era un projecte correcte».

Sobre la possibilitat que l'Ajuntament exerceixi l'acusació particular, Solana digué que «avui (ahir per al lector) el que s'havia de fer és assumir la nostra responsabilitat, que és administrativa, i serà un tema que decidirem en fred a partir de la pròxima setmana». El batle afegí que «enteníem que la resposta ràpida que s'havia de donar era la resposta que es corresponia a la nostra responsabilitat, que és administrativa». El batle, que insistí que no volia ser malinterpretat, assenyalà que «un accident d'aquest tipus és evitable. Hi ha accidents que no són evitables, que es deuen a circumstàncies de mala sort».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris