nubes dispersas
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
19°

Solucions TEM per a agilitar les telecomunicacions

Moltes empreses espanyoles continuen tenint pendent el seu procés de digitalització. Aquest fenomen resulta cada vegada més rellevant perquè pot suposar una gran diferenciació entre aquelles companyies que aconsegueixen acostar-se amb èxit al món digital i altres que es van quedant en el camí, és a dir, es fa molt present la bretxa digital.
No obstant això, la digitalització no ha d'estar renyida amb un bon sistema de telecomunicacions en les companyies. De fet, aquesta digitalització és part de la despesa en telecomunicacions de qualsevol empresa.

L'optimització d'aquesta despesa, igual que el procés de digitalització, continua sent una tasca pendent en moltes empreses. Especialment significatiu en grans empreses, pel seu gran volum de línies de telèfon contractades, però també en petites i mitjanes companyies, la complexitat a l'hora de desxifrar les factures de l'operador fa que les empreses passin per alt un aspecte que podria fer-los estalviar un alt percentatge en la seva factura mensual de telecomunicacions.

A això se suma que les empreses, quan van creixent, no cauen en el compte que un consum major de línies de telefonia i altres serveis de telecomunicacions porta aparellat una major despesa si aquest no està optimitzat. O en el pitjor dels casos, els plans que es van contractar per a les línies de telefonia dels diferents usuaris poden quedar obsolets, fent que es pagui un sobrecost mensual en la factura.

Davant aquesta situació, queda clar que no sembla senzill analitzar tots els serveis de telecomunicacions d'una empresa. De fet, moltes d'elles no poden assumir aquest encàrrec, havent 'd'externalitzar' aquest servei.

Una fórmula interessant per a millorar aquest aspecte en el funcionament de la companyia és optar per serveis de telecom expense management, expressió en anglès que es tradueix com 'gestió de la despesa en telecomunicacions'. Mitjançant aquesta pràctica s'automatitzen els processos d'anàlisis de despesa i s'eviten errors i ineficiències en les factures.

Les consultores de telecomunicacions són molt habituals en altres països, però a Espanya aquest fenomen ha tardat a arrancar, si bé cada vegada són més companyies les que opten per aquest tipus de serveis per a agilitar les seves comunicacions internes.
Les TEM tenen per objectiu evitar el caos dels serveis telefònics quan les empreses van creixent i incorporant més professionals. No hi ha dubte que la inversió en aquests sistemes té un preu, però la clau no està a considerar això com una despesa, sinó com una inversió a futur que acabarà traduint-se en retorn positiu per a la companyia.

Com funcionen les solucions TEM?

Les solucions TEM són serveis integrats a través dels quals s'obtenen informes de despesa ordenats per variables a partir de les quals s'han de prendre decisions. Aquests sistemes permeten controlar l'inventari de recursos disponibles en l'empresa per a adaptar aquests recursos a les necessitats reals.

Les consultores de telecomunicacions que fan ús d'aquestes solucions TEM actuen com a intermediàries entre les empreses i els operadors de telecomunicacions, per a gestionar així les incidències del sistema de telecomunicacions.

Els serveis de telecom expense management, aconsegueixen, en el millor dels casos, estalviar fins a un 80% de la despesa en telecomunicacions mensual. No obstant això, l'estalvi en costos no és l'únic aspecte positiu d'aquests sistemes.

Amb les TEM, les empreses poden eliminar serveis innecessaris i donar de línia a baixes que no s'utilitzen, auditar les línies contractades i adaptar el pressupost a les necessitats de consum real, mantenint un registre continu de l'inventari i controlant els actius (les línies i les terminals contractades).

A més, en tenir una visió més clara de la despesa en telecomunicacions per mitjà d'informes precisos, es poden analitzar a futur les tendències de despesa, prenent millors decisions i incorporant qüestions com l'escalabilitat de l'empresa.

Quan una empresa maximitza la seva capacitat comunicativa, no només està estalviant diners, sinó que està deixant de dedicar temps a tasques de control i esmena d'errors. Les solucions TEM ajuden en aquesta tasca i potencien la productivitat de l'empresa en tots els nivells.

Finalment, aquests sistemes ajuden a estalviar temps, perquè el contacte amb l'operador de telecomunicacions en cas d'alguna reclamació o problema és més directe, així millora la negociació amb aquests proveïdors.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris