cielo claro
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
17°

Per què utilitzar el Dropshipping en lloc de l'inventari?

18-12-2018

Avui dia el comerç online ofereix moltes facilitats, però sempre existeixen facetes complicades, com a qualsevol negoci. Una d'elles, és la de mantenir l'inventari al dia des de la casa o oficina, amb la finalitat de saber quines mercaderies es tenen a disposició i quals ja es van acabar o van ser adquirides. No debades, els negocis tradicionals solen contractar professionals que facin aquest treball i en alguns casos, estan obligats per llei a fer l'inventari de forma precisa. Comprar l'inventari, emmagatzemar-lo, empaquetar-lo, fins i tot enviar-lo són tasques que es deleguen a algú més, permetent així una menor inversió de temps igual que de diners. Si a això se li agrega el fet que existeixen empreses com Oberlo que complementen el servei amb assessoria, garantia d'un treball ben fet i majors facilitats, això s'intensifica. De fet, l'entorn de l'e-commerce s'adapta a les circumstàncies i converteix les dificultats en oportunitats; és allí on apareix el Dropshipping.

Què és el Dropshipping?

Es podria dedicar un article complet a definir el Dropshipping i els seus diferents aspectes, però aquest no és el punt d'aquest post. Anant al gra, el Dropshipping és, grosso modo, una modalitat de venda per internet en la qual no es té un magatzem amb els productes a vendre. En el cas que s'utilitzi aquesta metodologia, l'article és adquirit directament d'un tercer que s'encarrega d'emmagatzemar, empaquetar i enviar el producte al destinatari final d'aquest.

Beneficis en usar aquesta modalitat

Com és d'esperar-se, el Dropshipping no és un mitjà miraculós per a solucionar tots els inconvenients, té les seves arestes i qüestions tècniques que necessiten comprendre's i que tenen un marge d'error, però és necessari centrar-se en els aspectes positius. Igualment, es recomana usar aquests mètodes complementant-los amb altres modalitats de promoció i impuls del ecommerce com el SEO. A Espanya, SEO Ibérica és l'opció idònia.

Requereix d'una inversió moderada i fàcil de fer

Al no haver d'invertir milers de milions en inventari per endavant, la inversió necessària per a iniciar es redueix moltíssim, permetent a més oferir una gran gamma de productes des de l'inici. En aquesta metodologia, la inversió es realitza quan la comanda del client ja està fet, de manera que el comerciant actua més com un intermediari que com un venedor i distribuïdor.

Una menor inversió en manteniment de les mercaderies i personal

Complementant amb el punt anterior, és necessari agregar que les despeses fixes pròpies del manteniment d'un negoci es veuen reduïts, i fins i tot alguns desapareixen. La conservació de la mercaderia i la necessitat de comptar amb algú que l'organitzi de manera propícia deixen de ser un problema.

Flexibilitat i eficàcia

Tens internet i la teva casa és un lloc tranquil per a treballar? Llavors pots tenir un negoci de Dropshipping, ja que aquests són tots els requisits necessaris. Com és d'esperar-se, en l'àmbit de l'e-commerce la competència és brutal i posicionar-se és difícil, sobretot utilitzant metodologies que ofereixin àmplies facilitats, però com a punt de partida, pocs nínxols resulten més acollidors.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris