El nombre d'aturats registrats a les oficines dels serveis públics d'ocupació va ser de 72.542 persones a les Balears durant el mes d'abril, el primer mes complet amb l'estat d'alarma pel coronavirus en vigor, segons dades del Ministeri de Treball i Economia Social publicades aquest dimarts. Es tracta d'un 62% més que la xifra registrada a l'abril de 2019, 27.812 aturats més.
Les Illes Balears són, amb diferència, la comunitat autònoma on més ha augmentat l'atur de manera interanual en termes relatius, seguida d'Andalusia (25,5%).
Dels 72.542 aturats, una quarta part (18.525) són d'origen estranger. L'atur en aquest col·lectiu es va duplicar respecte al mateix mes de 2019 a les Balears. La majoria dels aturats estrangers procedeix de països de fora de la Unió Europea (11.055). La major part dels aturats estrangers a les Balears són del sector serveis (13.941).
Del total d'aturats a les Balears, més de la meitat (53,5%) són dones i un 12,8% són menors de 25 anys.
Per sectors, gairebé el 80% són del sector serveis, amb 57.532 aturats (6.801 més que al març); li segueixen la construcció, amb 8.198 aturats (2.065 més), la indústria, amb 2.986 (524 més), i l'agricultura, amb 828 (135), així com 2.998 aturats sense ocupació anterior (248 més). Dins d'aquest darrer col·lectiu, bona part són menors de 25 anys (1.365).
Visca el turisma y les autopistas. Aixo es la Mallorca que demana el politic corrupte en el que lo mes facil per ells enver de potenciar la industria que va a menys , desgraciadament , algu podria dirme cuantes fabricas de calçat y anmexos han tencat els ultims 15 anys. y cuantes han obert ?
Tot servei sous baixos , igual a miseria per dema.