muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

Ryanair instal·la una nova base a Palma a partir de 2012

Segons el president de la companyia, Michael O'Leary, implicarà la recepció de 2,8 milions de passatgers anuals i la creació de 2.800 llocs de treball a les Illes

28990

El curiós president d'aquesta companyia converteix en un espectacle cada una de les seves aparicions públiques.

Ferran Aguiló(J. Torres.)

La companyia aèria Ryanair ha anunciat aquest dimarts l'obertura de la seva base número 49 a l'aeroport de Son Sant Joan, que suposarà la creació de 17 noves rutes a partir de març de 2012 i, segons el president de la companyia, Michael O'Leary, implicarà la recepció de "2,8 milions de passatgers anuals i la creació de 2.800 llocs de treball a Balears".

Les noves rutes s'uniran a les 30 que ja operen des de Palma i uniran Mallorca amb Arhus, Cork, Cracòvia, Estocolm, Gotemburg, Haugesund, Kaunas, Maastricht, Màlaga, Magdeburg, Marsella, Oslo, París (Beauvais), Poznan, Santander, Santiago i Tampere.

Amb motiu de l'obertura, a més, Ryanair posa a la venda un milió de places a 9,99 euros per viatjar a més de 1.000 destinacions europees entre finals de gener i principis de febrer de 2012. Les places es poden reservar fins a la mitja nit de dijous 15 de desembre.

Les esmentades rutes estaran a la venda a partir d'aquest dimecres i elevaran a 47 el total de les operades per la companyia des de Palma a l'estiu de 2012.

L'establiment de la seva base a Palma és produeix a causa que, després de quatre anys operant a Alacant, Aena "ha imposat l'ús de les passarel·les amb un cost de dos milions d'euros extra, que suposa un incompliment de l'acord original", ha declarat el president i ha afegit "!que quatre dels sis avions (Boing 737) que tenien base allà es traslladen a Mallorca, no els ha caigut gaire bé".

O'Leary, que ha oferit la roda de premsa amb un barret de Pare Noel, ha assenyalat que el seu objectiu és ser la companyia "amb els costos més baixos" i que no estan preocupats per les crítiques a la seva empresa, ja que això suposa que la gent en parli, "ja sigui per a mal o per a bé".

Segons ha assegurat un dels problemes que assetgen el turisme espanyol, és el monopoli d'Aena als aeroports perquè trencar-lo suposaria la disminució del cost de tràmits i, en conseqüència l'augment de l'ocupació. No s'han de fer grans terminals, que moltes vegades responen a decisions polítiques, cal centrar-se en ser eficients", ha sentenciat.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris