algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín:

La crisi també juga a l'atzar

Sembla ser que el tòpic queda en això: en l'actual moment de conjuntura econòmica no s'incrementen les vendes de loteries ni cupons, ni tampoc no s'omplen les sales de joc

38926

Tot i que més gent juga a la loteria s'hi gasten menys doblers.

Efe(Efe)

"Si em tocassin molts milions faria...!". Quantes vegades s'arriba a sentir aquesta frase al llarg del dia, o de la setmana, en diferents àmbits: un company de feina, un veí, un familiar i, fins i tot, el cap l'arriba a pronunciar en algun moment. I és que qui més qui manco ha somiat alguna vegada a convertir-se en multimilionari d'un dia per l'altre, fet que, pràcticament, només és possible gràcies als jocs d'atzar. Però, tothom qui voldria guanyar un bon grapat d'euros en només uns instants, juga als jocs d'atzar? I és que encara que segons el tòpic que en temps de crisi són molts els que s'aferren a un "cuponet", sembla ser que els ingressos d'aquesta mena de negocis també s'han ressentit de l'actual situació econòmica, de manera que segons explicà el delegat territorial a les Balears de l'ONCE, José Ramón Garrido, "la crisi ens ha afectat a tots i aquest semestre s'ha accentuat una tendència a la baixa que ja vam començar a notar en el semestre passat".

En aquest sentit, des de la ONCE assenyalaren que "les vendes han caigut entre un 3 i un 5% durant el 2009". "Si els ciutadans disposen de menys ingressos, el joc és un dels primers a ressentir-se d'aquesta situació, ja que no és un bé de primera necessitat". També el delegat comercial de Loteries i Apostes de l'Estat a les Illes Balears, Antonio Hevia, manifestà que "potser hi ha més vendes, però la quantitat global que es juga és entorn del 3% inferior respecte a altres temporades". Així, Hevia explicà que "alguns clients gasten menys diners en loteria, a causa de la crisi", encara que també "tal vegada per la crisi hi ha més gent que prova sort jugant a la loteria". "Això, depèn de l'incentiu, més vendes a major premi", sentencià Hevia.

També les sales de joc s'han vist afectades, i anar a jugar un cartró en una sala de bingo o posar una moneda en una màquina recreativa ja no és una pràctica tan habitual per a algunes persones. Així ho explicà el responsable del Bingo Rosales, Jaume Victori, qui digué que "hem registrat entorn d'un 40% menys de clients, ja que el comportament d'aquesta mena de sales és similar al del sector de la restauració o l'hosteleria". "L'estiu és una mica millor, però ara temem l'hivern", assegurà.

Major premi econòmic vol dir majors vendes

Des de Loteries i Apostes de l'Estat (LAE), el seu delegat comercial a les Balears, Antonio Hevia, fou clar en assenyalar que "les vendes augmenten considerablement quan hi ha un gran quantitat de diners en joc". "En aquests casos és quan hi ha una pujada important en la recaptació", digué Hevia, qui assenyalà que "probablement l'Euromilió és un dels jocs que té més tirada, precisament perquè té aquestes característiques". I és que segons Hevia, "l'incentiu són les quantitats de diners en joc".

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris