algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

El sector aeri rep la meitat de reclamacions que el 2008

La Direcció General de Consum presentà les dades de consultes i denúncies registrades en el departament durant el primer semestre d'enguany

El sector aeri ha reduït, durant el primer semestre de 2009, un 49% el nombre de reclamacions efectuades pels clients respecte del mateix període de 2008, ja que si bé l'any passat rebé 499 denúncies, enguany n'han estat 247. Així ho ha anuncià el director general de Consum, Diego González, en la presentació de les dades de consultes i reclamacions realitzades al departament que dirigeix durant el primer semestre del present exercici.
Aquesta minva s'ha aconseguit, segons González, gràcies a una bateria de mesures de control que va impulsar l'any passat la Direcció General de Consum, com inspeccions presencials en els expositors de facturació de les diferents companyies i vigilant-ne les pàgines web. Així, des del Govern sostenen que hi ha una tendència a la disminució de la conflictivitat dins el sector aeri que s'espera consolidar, i fins i tot abaixar aquestes xifres per poder proporcionar als consumidors confiança i seguretat en els viatges amb avió.

González assenyalà que, durant el primer semestre de 2009, es van realitzar un total d'11.181 consultes a la Direcció General de Consum, una quantitat "similar" a la registrada en el mateix període de 2008. D'aquestes, 3.677 van ser ateses a les oficines d'atenció al consumidor; 4.357, a través del telèfon del consumidor; i 3.147, per mitjà de la pàgina web d'aquest departament. Per sectors, el que més consultes va generar va ser la companyia elèctrica Gesa-Endesa (14,71 per cent), seguida de la telefonia i internet (13,20 per cent).

Per contra, González destacà que, mentre que el nombre de consultes s'ha "estabilitzat", el de reclamacions s'ha incrementat i ha passat de 2.547 en el primer semestre de 2008 a 3.821 en el mateix període de 2009. En aquest cas, el sector que més reclamacions ha originat és el de la telefonia i internet (24,28 per cent), seguit de la companyia elèctrica Gesa-Endesa (20,97 per cent, que suposa més de 800 denúncies). D'altra banda, el titular de la Direcció General de Consum assenyalà que els empresaris balears causen "molt poca conflictivitat" i que són les "grans empreses" de fora de les Illes les que la produeixen. És "una dada positiva per la confiança que poden posar els consumidors en les empreses de les Illes Balears", sentencià Diego González.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris