algo de nubes
  • Màx: 16.96°
  • Mín: 11.11°
16°

Tècnics d'espectacles reclamen millores per a un sector «immers en problemes»

Creen una associació balear que serveixi de plataforma per regular la situació

89492
Alguns dels tècnics que assistiren a la reunió al Municipal de Palma.

J.NICOLAU/P.G.Palma.
Més de cinquanta tècnics d'espectacles en directe es reuniren dilluns al Municipal de Palma per impulsar una associació que serveixi de plataforma per solucionar alguns problemes del sector. La nova entitat abastarà totes les Balears i hi tindran cabuda tots els tècnics del sector, des de treballadors autònoms a empleats públics o privats, ja siguin tant de muntatges teatrals com d'altres disciplines.

En representació de la futura associació, el tècnic del Teatre Principal Sebastià Amorós explicà que el sector «viu el dia a dia en una constant problemàtica». Des de l'escassa qualificació de molts dels treballadors a la precarietat laboral, l'elevat nombre d'hores extra, en nombroses ocasions sense remunerar i en cap de setmana, a l'acumulació d'hores en determinats dies o la diversificació de les seves funcions, que fan que siguin els encarregats de tot, foren posats en relleu per Amorós com a resum dels conflictes.

Com a exemples que evidencien aquesta situació destacà el fet que «un tècnic que té el muntatge per fer hagi d'anar a cercar els actors a l'aeroport o que, per una manca de previsió, s'hagin de treballar vint hores en un dia».

Amorós explicà que la intenció de l'associació serà «cercar el diàleg amb els respectius responsables» per trobar-hi solucions. Com a punt de partida, Amorós apuntà que com a associació posaran en marxa una borsa de treball amb la intenció que quan un teatre o espai necessiti més personal del que té per muntar un espectacle, pugui disposar durant uns dies de determinats especialistes. També s'oferiran cursos de formació per a una millor qualificació...

L'associació intentarà a més tenir veu quan es creïn nous espais escènics. Així, entenen que podrien evitar-se «desbarats» com el del Teatre Xesc Forteza, on «la porta d'accés del material escenogràfic és a quatre metres del trespol. Això obliga que cada vegada que hi ha un muntatge s'hagi de contractar una grua amb la seva conseqüent despesa, més la dificultat del treball».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.