cielo claro
  • Màx: 30°
  • Mín: 21°
30°

El Teatre Principal estrena 'Baalconing', «un cant a la llibertat des de la dansa»

El Teatre Principal de Palma estrenarà el proper dijous 17 de juny el muntatge coreogràfic 'Baalconing', una obra creada i dirigida per Cati Carrasco que a partir del fenomen de l’anomenat 'balconing' reflexiona sobre la llibertat, les normes i la necessitat vital de trencar-les.

'Baalconing' és un muntatge coreogràfic, que compta també amb altres llenguatges escènics des del text a la videocreació. Està interpretat per Yeinner Chicas, Elena Susilla, Kiko López, Mariona Jaume, Catalina Carrasco (autora i directora) i Gaspar Morey (assistent de direcció). L’escenografia és d'Ana Garay i Isi Ponce; el vestuari, de Guillem Suau; la il·luminació, de Miquel Llull; i la música, de Kiko Barrenengoa, Juanmi Bosch i Ginés Fernández.

'Baalconing', una producció pròpia del Teatre Principal, s’estrenarà el dijous 17 de juny, i també es podrà veure el divendres 18 i el dissabte 19 de juny. Totes les funcions seran a les 19 hores.

A la presentació d’aquest muntatge, Josep R. Cerdà, director del Teatre Principal de Palma ha celebrat que amb 'Baalconing' «donam veu i potenciam a nous creadors, a nous llenguatges escènics que ens permeten apropar-nos a nous públics, apropar-nos a nous espectadors que habitualment no van al teatre i que encara no saben que el que feim aquí els interessa».

Cati Carrasco, la creadora del muntatge, ha explicat que 'Baalconing' neix d’una reflexió a partir del fenomen del 'balconing' a les zones turístiques i com aquest fet és percebut amb hilaritat per bona part de la societat mallorquina. «Tots hem estat joves i quan som joves cercam trencar les normes, rompre amb l’autoritat dels pares, dels professors o de qui sigui. El 'balconing' és, en definitiva això, i la nostra obra és un cant a la llibertat a través del cos, del moviment i de la dansa».

Cati Carrasco parteix també de l’obra 'Baal', una obra que Bertolt Brecht va escriure als 18 anys i on el seu protagonista, Baal, cerca la diversió a través dels excessos. Al mateix temps, Carrasco juga amb una de les accepcions que s’han atribuït a l’origen de la paraula Balears, la vinculació amb el déu Baal, un déu que va ser demonitzat per l’església catòlica.

Tots aquests ingredients són reconvertits en una obra energètica i vibrant. Un procés per a entendre perquè els joves turistes de Magaluf, així com el Baal de Brecht, s'endinsen en un trajecte d'excés, amistat, sexe, violència i amor; cercant la possibilitat de sentir-se lliures, desafiant tot el que és moralment acceptat i rebel·lant-se contra la societat.
Tot plegat dona llum a aquesta muntatge en el qual «no feim una crítica al turisme de masses ni als excessos de determinades zones» sinó que és una reflexió sobre «perquè existeix aquest fenomen».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris