cielo claro
  • Màx: 19°
  • Mín: 19°
21°

L’STEI considera «inacceptable» tractar les Forces Armades, Seguretat i Defensa d’Espanya a les escoles

13-02-2018

El Govern espanyol posarà a la disposició de la comunitat educativa una sèrie de documents amb l'objectiu que els alumnes siguin instruïts en els valors de les Forces Armades, la seguretat i la pau i el significat dels símbols nacionals com l'himne, la bandera i l'escut d'Espanya. La ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, va signar aquesta setmana un conveni amb l'organització de centres d'ensenyament privats per portar a les aules la cultura de defensa i que els alumnes tenguin coneixement directe de la labor dels Exèrcits i l'Armada.

Aquest acord és hereu d'un ja subscrit al desembre de 2015 amb el Ministeri d'Educació perquè els estudiants de Primària i Secundària es familiaritzessin amb els temes relacionats amb la pau, la seguretat i la defensa. L'objectiu és incloure’l dins dels continguts curriculars de les assignatures de 'Valors Socials i Cívics' i 'Valors Ètics'.

S’hi tracten qüestions tals com la missió que la Constitució encomana a les Forces Armades, que «asseguren la convivència en pau dels espanyols i amb els altres pobles», o la importància de la defensa com a «servei essencial» que presta l'Estat als ciutadans a través dels militars. També tenen l'objectiu que els alumnes coneguin la labor de soldats i mariners, el seu treball en equip, la valoració de l'esforç individual i col·lectiu, l'assumpció de responsabilitats «per mantenir la disciplina i aconseguir resultats» o el respecte a les ordres del superior. En aquest marc, una altra de les matèries serà la relativa a la seguretat com a condició per al benestar i progrés dels països, subratllant la relació entre conflicte armat i subdesenvolupament i el paper de les Forces Armades com a garants de la pau.

STEI Intersindical ho qualifica d’«inacceptable»

Des del Sindicat de treballadors i treballadores Intersindical de les Illes Balears entenen «que la finalitat de l’educació en general, i de l’assignatura de Valors Socials i Cívics en particular, és, entre d’altres, la de transmetre i generar una convivència en la societat, des del respecte als demés, el foment del sentit crític i la creativitat, l’ensenyament de la resolució de conflictes, la valoració de la individualitat de cada persona per a sumar-la al conjunt i crear entre totes i tots alguna cosa per aportar al col·lectiu». És per aquest mateix motiu que  el sindicat «ni entén ni molt manco comparteix que a l’assignatura de Valors Socials i Cívics hi hagi continguts sobre les Forces Armades i sobre la Seguretat i la Defensa d’Espanya; ja que rebutja que la defensa d’un país depengui únicament de l’existència d’un exèrcit i no de l’acompliment dels Drets Humans, al mateix temps que es qüestiona seriosament que la seguretat d’un país passi per aixecar tanques i murs, en lloc de tendir ponts». A més, l’STEI Intersindical creu fermament que «la noció de ciutadà abasta un territori molt més ample que aquell delimitat per fronteres o símbols identificadors i expressa la seva inquietud per l’interès particular que puguin tenir aquests continguts, més pensats com a propaganda i interessos polítics partidistes de darrera hora que en el bé de l’alumnat».

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Pare, fa dervers d'un any

És una vertadera animalada. Però d'aquesta tal Cospedal, que se va carregar la Sanitat de la seva pròpia terra, no se pot esperar res de bo.

Valoración:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris