algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:

Un projecte 3.0

La tercera generació de Crida transforma la fisonomia dels estudis de Sant Jeroni

127302

Juan Miguel Pozo, Adriana Cerecero, Roma Pas i Juan Carlos Martínez.

J.Morey

Als estudis de Sant Jeroni ja es deixa sentir l'empremta de la tercera generació del projecte Crida (comissariat per Fernando Gómez de la Cuesta i Pau Waelder). Juan Carlos Martínez (Badajoz, 1978), Juan Miguel Pozo (l'Havana, 1967), Roma Pas (Amsterdam, 1973) i Adriana Cerecero (Mèxic DF, 1957) són els protagonistes del tercer capítol d'una història d'amor fructífera entre Ciutat i l'art. En el cas de Juan Carlos Martínez, el seu treball gira entorn del fenomen del turisme, encara que l'afronta des de diferents enfocaments. "Una de les meves línies de feina és la de les festes dels joves i l'alcohol", assenyala. "M'interessa molt veure com les persones assumeixen diferents papers davant la càmera fotogràfica, perquè és una bona mostra de com la cultura condiciona les actituds". Els retrats d'aquest artista s'enfoquen des del punt de vista d'un paparazzi o lladre d'imatges.

Juan Miguel Pozo està desenvolupant un projecte d'intervenció pública que ja es pot veure a la Costa de Santa Creu, 16. Aquest treball és la peça inaugural d'una exposició sorgida arran de la residència a Palma i que es podrà veure a la galeria SKL a partir de l'11 de novembre. "La meva feina gira entorn de les explosions que els soldats nazis filmaven en el seu temps lliure. Es crea una dicotomia molt forta entre la destrucció que es contempla i l'absència d'implicació ètica", explica. La presència de la cultura de masses és una constant en la producció de Pozo que, malgrat tot, no té cap pretensió d'alliçonar l'espectador.

En el cas de Roma Pas, l'element digital és un dels eixos de la seva feina, encara que en aquest cas traduït al llenguatge analògic. Un dels treballs de l'artista holandesa consisteix a passar al món físic la imatge que ofereix la pantalla de l'ordinador quan se cerquen imatges a Google a tota velocitat, plena de requadres grisos que recorden la disposició de les obres pictòriques típica del segle XIX. La mexicana instal·lada a Mallorca Adriana Cerecero, qui fou la darrera a arribar a la convocatòria, desenvolupa un projecte sobre la pinyata, que en aquest cas gira entorn de la crisi.

Una gran bolla feta amb diaris que parlen de les males notícies li serveix per reflexionar sobre l'actualitat des d'una tècnica tradicional. "Els artistes tenim el compromís d'expressar el nostre temps", afirma. També una pinyata li serví per gosar parlar del narcotràfic al seu país, un treball que pogué exposar allà i que fou molt impactant. El Centre de Recursos de Creació Contemporània serà avui mateix l'escenari de la presentació dels treballs dels quatre artistes que integren la tercera generació de Crida. L'acte començarà a les 20 hores.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris