nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

A la recerca de l'art transgressor

La tretzena Nit de l'Art destaca per les escasses propostes alternatives i les comptades perfomances arriscades, que no envaïren els carrers de Palma

Paraigües per als més previsors i ventalls per als més calorosos. Aquesta era una de les postals dels carrers de Palma just quan començà la Nit de l'Art. L'altra estampa, menys vista que altres edicions passades, van ser les demostracions artístiques als carrers. Trobar concerts de música en directe i performances al carrer era una missió gairebé impossible. Tot i això, la plaça de Santa Magdalena acollí la proposta de Kake Portas, Ball d'Efluvis, davant la galeria Berlín. "Segur que deu tenir algun missatge", murmuraven els curiosos que miravan amb ulls incrèduls les curioses rentadores creades per l'artista, amb la col·laboració del Col·lectiu Sot-terrani Fundació Deixalles.

La plaça del Mercat s'omplí del Mercat Arte Visión. Prop d'una trentena d'artistes temptaren el temps i exposaren les seves obres a l'aire lliure. Pintura, fotografia, escultura i grafit hi tingueren representació. La música al carrer, a càrrec del CaixaFòrum, es traslladà dins el recinte artístic per por del temps. Malgrat tot, la música brasilera d'Euclydes Mattos Trio se sentí dins de l'edifici en dos torns. La Caja Blanca, per la seva banda, es traslladà fins a Can Marquès per mostrar Project Room 2: Kiraball, una instal·lació de porcellana, acer i arena que començà a les 18 hores per aprofitar la llum del dia. Amb 600 peces de porcellana, s'intentà recrear una nevada.

Amb cera i planxa

Encara que la que deixà més emprenta entre les propostes arriscades fou la galeria Kewenig, amb la mostra d'Icones, de Nina Hoffmann, i la performance del mateix nom. L'artista pintà els rostres de Marilyn Monroe i Kate Moss amb materials com la cera per deixar veure "el turment de les seves vides". Per representar la performance, Hoffmann utilitzà el mateix sistema que duu a terme quan pinta. Primer, s'impregnà amb cera calenta per tot el cos. Poc després, va diluir i fondre el material amb una planxa. "Nina Hoffmann s'ha convertit en un llenç avui vespre. Ha estat una posada en escena, fet que necessita un alt nivell de concentració", asseguraren des de la galeria.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Mestral, fa mes de 11 anys
Art transgressor? Hiperpostmodernitat vulgar i legal. Si no serveixen que es dediquin a la política.
Valoració:11menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris