nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín:
11°

María Cecília Muñoz posa so a les partitures de Salvatore Sciarrino

Continua el XXVIII Encontre Internacional de Compositors a Palma

Fabbrica degli incantesimi fou el suggerent títol que el compositor Salvatore Sciarrino (Palerm, 1947) posà al conjunt de set obres que compongué per a flauta sola entre els anys 1977 i 1989. Segons afirma el compositor Àngel Liz al catàleg del XXVIII Encontre Internacional de Compositors, la flauta «des de sempre ha atret l'atenció del compositor a causa, sobretot, de les seves possibilitats i de la proximitat que posseeix amb el seu ideal tímbric i sonor». Possibilitats que la jove solista María Cecília Muñoz posarà en pràctica demà a les nou del vespre a l'auditori de la Fundació Joan Miró, mitjançant la interpretació de tres de les peces de Sciarrino: All'aure in una lontananza, Hermes i L'orizzonte luminoso di Aton.

Muñoz explica que l'obra de l'italià, que dedicà la Fabbrica degli incantesimi al flautista i col·laborador Roberto Fabbriciani, dóna a la flauta una sonoritat gairebé mística. De fet, el compositor de Palerm no se n'estava d'afirmar que «la música pertany a una zona fronterera. Com en els somnis, en els quals hi ha quelcom que és present i a la vegada no». Així, és habitual que en les seves composicions s'esforci «a treure uns sons gens tradicionals de l'instrument». Aquesta innovació exigeix a l'intèrpret «un treball d'exploració de la instrumentació i la sonoritat, habitual en el cas de les peces modernes», sentencià la flautista.

En aquest sentit, Muñoz afirmà que «és feina dels intèrprets donar suport als nous compositors», com també «animar-los a continuar treballant». I una de les estratègies per fer-ho és possibilitar espais com els tallers que es desenvolupen en el marc de l'encontre de compositors, ja que permet «aproximar» l'obra de compositors moderns al públic en general.Amb aquest objectiu, i una vegada que Cecília Muñoz hagi interpretat Sciarrrino, el compositor Àngel Liz farà una explicació de les partitures i el context als assistents al taller.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris