cielo claro
  • Màx: 27°
  • Mín: 27°
27°

«Aquest Nadal llegeix», una campanya que ha suscitat l'interès dels més joves

El Gremi de Llibreters valora la iniciativa com a molt positiva i advoca per la continuïtat

«Aquest Nadal llegeix» era el lema sota el qual el Consell de Mallorca i el Gremi de Llibreters presentaren la campanya de promoció de la lectura.

En vista que el premi Mallorca de narrativa havia quedat desert el mes de setembre, el Consell decidí invertir els fons en la promoció de la lectura entre els joves d'entre setze i devuit anys, amb la col·laboració de vint establiments del Gremi de Llibreters. Els joves varen poder adquirir llibres de literatura en català per valor de vint euros, més un descompte del cinc per cent dels llibreters.

Els joves que hi volguessin participar havien de passar per la seu del Consell, a Palau Reial, a segellar el tríptic de la campanya abans d'anar a comprar el llibre a qualsevol dels vint establiments de Ciutat i Part Forana que participaren en la campanya.

Marian Colom, presidenta del Gremi de Llibreters, no ha dubtat a valorar la campanya com a molt positiva: «Si, des del Consell, hi poguessin donar continuïtat, seria fantàstic», afirmà, fent-se ressò de l'interès que la campanya havia despertat («tot i que a la Part Forana no ha pogut arribar tan bé com a Palma», assegura Colom). De fet, el Gremi de Llibreters veuria amb molt bons ulls que en els pressuposts d'enguany es preveiés la repetició de la campanya, «perquè suposam que el premi Mallorca no es declararà desert», explica, tot recordant que també seria important que, amb vista a futures campanyes, les edats fossin més flexibles: «Qualsevol edat és bona per llegir», afirma.

Si hi ha un dia que els llibreters de la campanya recorden de manera especial és el 19 de gener (l'endemà, festiu a Palma, concloïa la promoció). Segons Colom, «la botiga semblava una festa. Hi va haver un ambient molt especial, com quan organitzes festes per la publicació de Harry Potter! I no només al nostre comerç; n'he parlat amb la resta de gremiats i la conclusió és la mateixa».

Ara, Afedeco està realitzant un estudi sobre els llibres que es vengueren, però Marian Colom expressa que es varen poder veure dues realitats: «Els al·lots que venien a comprar els llibres de lectures obligatòries de segon de batxiller i la resta, que adquiria lectura en català per a consum propi». Entre aquestes lectures pròpies, els més venuts poden ser El diari lila de la Carlota, de Gemma Lienas; L'ombra del vent, de Ruiz Zafón, i també Fortalesa Digita, de Dan Brown, la versió en català de la qual ja era a disposició de les llibreries per les dates nadalenques.

Ara mateix el Gremi de Llibreters prepara la XVII Setmana del Llibre en Català, que es durà a terme a Ifebal del 17 al 26 de febrer. El pregó el llegirà en aquesta ocasió la cantant Maria del Mar Bonet i les dates coincidiran amb dues fites importants: la sortida al carrer de Harry Potter i el misteri del príncep i la Rua. Tot i que encara s'ha d'acabar de perfilar, les llibreries Quart Creixent, Drac Màgic, Aloma, Llibres Mallorca, Jaume de Montsó, Lluna i Llibres Colom de segur que s'afegiran a la festa «potteriana».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris