nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín:
13°

Sa Nostra dedica una exposició als precursors de l'art contemporani

La mostra aplega 40 obres d'artistes com Matisse, Bonnard i Manguin

P.GIMÉNEZ.Palma.
«Quan els meus amics i jo volguérem estudiar les recerques dels impressionistes i intentàrem desenvolupar-les, preteníem deixar enrere les seves impressions naturalistes del color». La frase enunciada pel pintor Pierre Bonnard sintetitza la ideologia que serví de base perquè un grup d'artistes i amics marcassin el camí del naixement de l'art contemporani.

I precisament mostrar els nous camins que sorgiren d'aquesta ruptura és l'objectiu de Precursors del segle XX, l'exposició que fins al 23 d'abril es pot visitar al Centre de Cultura Sa Nostra.

Coproduïda per la Fundació Sa Nostra i la Fundació Caixa Sabadell, la mostra, que ha comissariat Martine Soria, exhibeix una quarantena d'obres (aquarel·les, guaixos, dibuixos, obres gràfiques i teles) de nou «artistes i amics» que van coincidir en una ciutat, París, i en una època, les acaballes del segle XIX.

Henri-Edmon Cross, Edouard Vuillard, Pierre Bonnard, Louis Valtat, Charles Camoin, Raoul Dufy, Albert Marquet, Henri Manguin i Henri Matisse són els mestres que signen les obres que aplega la mostra, a través de les quals es tracta de reflectir un punt d'inflexió per a la història de l'art: «el moment en què es rebutjà l'impressionisme cercant alternatives a través de l'explosió del color del fauvisme».

Acompanyada per la directora del centre, Francesca Niell, Martine Soria, experta en aquest període, assenyalà que la mostra també podria haver-se anomenat «del neoimpressionisme al fauvisme, perquè moltes de les obres dels artistes representats s'inscriuen en un o altre dels corrents esmentats. Però «a més hi ha pintors que van practicar el divisionisme o el puntillisme», matisà.

Una mateixa ideologia, doncs, però molt diferents personalitats. El recorregut de la mostra permetrà a l'espectador gaudir del geni d'Henri Matisse, representat amb obres com Nature morte i una sèrie de dibuixos que tenen com a principal motiu la dona; de la sensibilitat dels colors i el traçat de Bonnard, amb obres com Jeune femme au torse dénudé i Paysage du midi; i de magnífiques obres de Manguin, el pintor de la felicitat, com Coucher de soleil à St. Tropez i Figure sur la plage, entre altres.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris