muy nuboso
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
15°

Hausson combinà el joc visual i el missatge

L'actuació del mag presentà l'espectacle «Poemància» en un homenatge a l'amic Joan Brossa

J.C. Palma.
Lluny del que és considerat un espectacle de màgia convencional i habitual, d'aquells de simples desaparicions i aparicions des d'un capell, el mag Hausson abocà els assistents a la festa d'aniversari del Museu d'Art Modern i Contemporani Es Baluard a un espectacle en el qual, celebrant l'enginy de Brossa, es transformà la realitat dels objectes quotidians en màgia.

El mag Hausson, amic i íntim col·laborador de Joan Brossa presentà l'espectacle Poemància, en el qual combinà accions de la poesia escènica de factura pròpia, sempre inspirant-se en la creativitat de l'artista català, la manipulació a l'estil de cabaret anglès i basant-se com a part principal en l'il·lusionisme. Molta gesticulació substituí amb elegància les explicacions. Paraules molt comptades, però ben escollides.

El que més sorprengué i aixecà l'ovació dels més de dos-cents convidats presents a l'Aljub per a la representació fou la transformació dels trucs de màgia en metàfores poètiques. Tot i la instal·lació de pantalles als envelats, fou molt nombrós el públic que preferí quedar dret als passadissos habilitats a la sala per poder contemplar en directe l'encant visual de Hausson.

Tal com feia Brossa, Hausson analitza la ment humana i els processos lògics que segueix per avançar el final d'un truc. Jugant amb el sentit dels distints números, el mag aconseguí presentar un seguit de trampes visuals que feren pensar als assistents, amb un ritme i esperit poètic que aixecà una gran ovació final. Durant més de 40 minuts, el mag Hausson combinà l'il·lusionisme visual de l'escola tradicional amb la poesia, en un homenatge al seu amic. Així, els clàssics trucs d'anelles o bolles es combinaven amb efectistes missatges propers a la performance.

L'espectacle del mag començà amb un joc visual, un intercanvi de guants de colors per acabar sense ells, per mostrar que en l'il·lusionisme el més important és la netedat de moviments. En un interessant joc de llums i ambientació sonora, Hausson intercalà la poesia visual de missatges clars, amb altres propostes que convidaven a la reflexió. Uns missatges que bocabadaren els assistents, incapaços de reaccionar meravellats fins al teló final.

«L'ignorant és més dificil d'enganar que l'intel·ligent... Abandonau-vos a la il·lusió», afirmava un dels enregistraments sonors. De cop, un capell treu foc i Hausson treu un paraigua. Un persona del públic l'ajuda a aguantar-lo, mentre ell desfà els mocadors que, passats per un dels màgics filtres, són convertits en un gegantí guant.

El truc s'encadena amb un joc visual. Amb una cinta mètrica plegable el mag construeix una casa, un ànec, una llebre i un retrat. I una cinta mètrica. I reivindica la imaginació. Al final, Hausson recorda en un continu obrir de paquets dins paquets que qui cerca a pics no troba res, i en la recerca es troba el vertader sentit.

A més de les dues-centes persones que presenciaren en directe la seva actuació, un sistema de videoprojeccions va permetre a la resta de públic, que gaudia del còctel als envelats, seguir les progressions de Hausson. Una actuació que fou seguida posteriorment per la del reputat saxofonista Molly Duncan.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris