M.DÍAZ.Palma.
La promotora que construeix pisos de luxe en un solar de sa Calatrava, a Palma, on han aparegut restes arqueològiques romanes i medievals haurà de modificar el projecte de l'edifici per salvaguardar aquests materials històrics. Així ho va acordar ahir la Ponència Tècnica de Patrimoni Històric del Consell de Mallorca i la seva decisió haurà de ser ratificada per la Comissió política.
Els tècnics, que representen tant el CIM com diferents entitats ciutadanes, van concloure que, igual com s'ha fet en altres ciutats d'Espanya, -van posar l'exemple de Mèrida-, existeixen mètodes arquitectònics per conjugar construcció i conservació.
Dels tres solars que ocupa la promoció immobiliària, en un ja s'ha començat a aixecar l'edifici amb permís del Consell. La decisió de la Ponència afecta els altres dos, on es troba en jaciment i la pedrera romana. S'ha de destacar que aquesta pedrera és la primera del període romà que es troba a Palma. D'aquí la importància de la troballa que permetrà als arqueòlegs comparar materials i saber si havien estat extrets d'aquesta zona. D'altra banda, la decisió tanca així una nova i llarga polèmica arqueològica a Palma que ha implicat fins i tot els veïnats de la barriada.