algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

«Volem dur una selecció d'obra d'Es Baluard a les seus d'arreu del món»

César Antonio Molina, director de l'Institut Cervantes, visità el centre


La seva tasca creativa ha estat la més damnificada. La poesia que s'escola per les seves planes, fins i tot en els texts en prosa, necessita la pau de la seva casa, però així i tot continua agafant notes incansablement i acumulant experiències i records de tot el món. El director de l'Institut Cervantes, César Antonio Molina, visità ahir el Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma,Es Baluard, i acumulà noves sensacions.

-L'Institut Cervantes continua en expansió, quins són els vostres projectes immediats?
-Tenim les inauguracions de Sao Paulo, Istanbul, Praga i Sofia enguany, i després vendran les de Pequín, Xangai, Palerm, Tòquio i Nova Delhi, però sobre la taula hi ha molts altres projectes, tots basats en l'extensió de l'idioma. Així mateix destaquen les classes que feim de català, gallec i basc, que s'han impulsat gràcies als acords amb el Ramon Llull, l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Acadèmia Gallega i la basca. Estam immersos en el 400è aniversari d'El Quixot, en l'expansió al sud dels EUA, els set centres del Brasil...

-Ja heu col·laborat amb el Museu Es Baluard amb la mostra de ceràmiques de Picasso feta a la seu de Viena. Hi ha cap altre projecte en marxa entre les dues entitats?
-Ja hem col·laborat amb la mostra a Viena. Anteriorment mostràrem les ceràmiques de Picasso al Círculo de Bellas Artes i fa temps que col·laboram. Per descomptat que continuarem fent-ho en un futur immediat i podríem fer una selecció d'obres d'autors espanyols de la col·lecció i dur-los a les distintes seus que tenim. Hi ha algun projecte que s'està mirant i que es podria tancar aviat, perquè amb Es Baluard sempre és fàcil arribar a acords i nosaltres estam interessats que tothom cregui que el Cervantes és seu. Hem de col·laborar també amb fundacions, institucions i empreses, i amb Es Baluard, per suposat. Ara l'Institut també ha creat una fundació per recaptar milions d'euros i desenvolupar nou projectes. En cultura els pressuposts haurien de ser infinits.

-Què us ha semblat aquest museu, que acaba de complir un any?
-És fantàstic. Algunes de les obres ja les coneixia, perquè el senyor Pere A. Serra i jo som amics des de fa temps, per això puc dir que ha estat un acte de gran generositat el que ha fet aportant aquestes obres a la ciutadania, que ens permeten fer un recorregut tan important per l'art del segle XX. Que estiguin aquí exposades i no a casa seva és una generositat immensa que a Espanya quasi no abunda. Als Estats Units i a Anglaterra sí que hi ha alguns casos de mecenatge, però aquí no són corrents; és una sort immensa.

-La imatge que es tenia del Cervantes, fins ara, ens era molt llunyana...
-Hi estic d'acord. Com que les nostres activitats eren a l'exterior no es coneixien gaire, semblava que no interessaven, però ara estam explicant-ho pertot arreu, perquè aquest és un institut de tothom, pagat amb els doblers de tots. Però també el que volem és que tota la societat ens ajudi una mica a treure la feina endavant.

-Una feina, la del coneixement del centre, vertebrada amb una plana web molt elogiada...
-El rei, al darrer patronat, ens va dir que internet era molt important i que havíem de continuar amb aquesta tasca. El resultat és obvi. En deu dies, durant el Congrés de la Llengua, vàrem rebre més de dos milions de visites.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris