tormenta
  • Màx: 17°
  • Mín: 15°
19°

«Lucia di Lammermmor» cobra forma a La Misericòrdia

Els intèrprets duen a terme intensos assaigs a les ordres de Fourny


«Ocupin el seu lloc tenint en compte que Edgardo encara no ha entrat en escena i no ha arribat al casament». Paul-Emile Fourny, director escènic de la Lucia diu Lammermmor que està preparant la Fundació Teatre Principal, situa els membres del cor als seus llocs i dóna l'ordre de començar. Tots canten fins que, de sobte, entra Edgardo. Quietísimos!», crida Francesc Bonnín als seus deixebles. Cares d'estupor i de sorpresa. D'altra banda, Fourny retoca algunes posicions perquè, el 23 i 25 d'abril, l'obra es representi a la perfecció a l'Auditòrium.

La primera peça de la XVIII Temporada d'Òpera de la Fundació parla d'una història d'amor impossible, el de Lucia i Edgardo. Enrico, germà de la protagonista, odia Edgardo. Per superar els problemes financers de la seva família, decideix casar la seva germana amb Arturo. El dia de la boda, tanmateix, apareix Edgardo. D'aquí les cares d'estupor dels membres del cor.

«Més força, els d'enrere hau d'estar més quiets», crida Fourny. Davant del cor, els principals solistes: Valeria Esposito al paper de Lucía; Luis Ledesma en el d'Enrico i Julio Morales en el d'Arturo. Falta Edgardo, rol que havia d'interpretar Stefano Secco però que va haver de rebutjar en últim moment a causa de problemes familiars. Javier Palacios, el seu substitut, encara no havia arribat.

A més dels solistes, la producció que prepara la Fundació tindrà una escenografia especial ideada per Fourny i basada «en els símbols». Cada element recrearà una de les claus de la història. D'aquesta manera, la gran porta que dominarà l'escena simbolitzarà «la pressió familiar que sofreix Lucia».

El sostre «separat dels laterals» explicarà «com Lucia viu entre el cel i la terra». «En no poder casar-se amb l'home que estima, es torna boja i acaba matant l'home amb la qual l'obliguen desposar-se». Per a l'escenògraf, Lucia «no és una criminal, és una dona que ha de sacrificar-se per la seva família». Una situació «actual», encara que transcorri en el segle XVII».

Una de les principals novetats que ha introduït l'equip de Lucia di Lammermmor és la recuperació d'una ària que mai sol interpretar-se. «Per a nosaltres és bàsica perquè explica per què la protagonista es torna boja». Quan Enrico comunica a la seva germana que ha de casar-se amb Arturo, Lucia acut al seu confessor per demanar-li ajuda. «Ell l'abandona i, la peça, recrea les raons que li dóna per deixar-la».

Arriba el moment de descansar, moment que els intèrprets aprofiten per comentar l'escena. Roberto Paternostro, director musical de l'òpera, comenta que «estic acostumat a treballar a Àustria i Alemanya i, allà, són més racionals. Aquí són més passionals». L'objectiu: aconseguir-ne una Lucia mediterrània.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris