nubes dispersas
  • Màx: 22°
  • Mín: 21°
23°

Les botigues de música de Mallorca pateixen una davallada de vendes

L'any 2003 ha empitjorat una situació que ja era dolenta el 2002

Una enquesta publicada a la revista Delfos de la Societat General d'Autors i Editors afirma que el 95,8 per cent de les botigues de música disminuiren les seves vendes el 2003 respecte del 2002. Aquesa enquesta, traslladada a Mallorca, confirma la mateixa tendència. Tant les petites com aquelles que poden trobar-se a tot l'Estat han sofert una davallada a les seves vendes, fet que agreuja la crisi que viu el sector.

L'única botiga que es manté és Xocolat. «Hem deixat de créixer però ens mantenim en equilibri, sense grans pèrdues», comentava Miquel Àngel Sancho. El fet de ser «una tenda no centrada en els supervendes sinó en el fons de catàleg» fa que tengui «una clientela fidel» que els «consolida dins la crisi». Sancho apuntà tres factors com a causants de la situació: «La pirateria, les noves tecnologies i la còpia domèstica».

Peter Terrassa, de Runaway, basa els fets en un únic problema: «Internet». «Nosaltres no tenim supervendes i notam la davallada perquè hem perdut molts compradors joves a causa de l'augment de l'ús d'Internet». Si la situació no canvia, «molts negocis poden arribar a desaparèixer».

«Vàrem obrir fa tres anys, just quan començava la crisi, pel que sempre hem viscut moments baixos», va explicar Luis Segura, de Stereo Records. Segura també apunta a Internet com el principal motiu de la baixada. «La música cada vegada es ven menys i es pirateja més usant les noves tecnologies». La solució passa «pels concerts». «En el futur, la música en directe serà el gran negoci».

Les grans botigues també han notat la baixada. «Els clients que abans compraven l'àlbum original han disminuït», ens assegurà Gregorio Garde, responsable de Gong Discs. «El canvi de la pesseta a l'euro» i, per tant, «el descens en el poder adquisitiu de la població» és un altre dels factors que Garde apunta com a causants de la disminució.

«Les vendes continuen baixant, no es recuperen, sobretot els supervendes», va dir María del Mar Rubio, encarregada d'una de les cinc tendes de Palma Rock a Mallorca. Les diferents mesures adoptades fins al moment per evitar aquesta situació, com el Dia Sense Música que van organitzar empresaris, promotors i autors de les Illes, han estat efectives però insuficients. «Tenim pèrdues, si es manté aquesta dinàmica s'haurà de tancar alguna botiga», afirmà Rubio. Per ara, és un rumor. Queda esperar i veure com evoluciona.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris