algo de nubes
  • Màx: 21°
  • Mín: 14°
14°

El Museu Es Baluard rep algunes de les joies de la seva col·lecció

Hi destaquen llenços de Picasso, Miró, Picabia i Van Dongen

M.DÍAZ. Palma.
Els magatzems del Museu Es Baluard ja acullen algunes de les joies plàstiques que integraran la seva col·lecció permanent i que en formaran part de la presentació el dia de la inauguració, el pròxim 30 de gener, presidida pels reis d'Espanya. Hi destaquen teles de Picasso, Miró, Picabia i Kees Van Dongen, pertanyents a la Col·lecció d'Art Serra.

Lola és una tela de factura expressionista que l'holandès Kees Van Dongen va pintar el 1911. D'ell, Teresa Pérez-Jofre, directora d'Es Baluard, va destacar «l'ús del color i la intensitat de la mirada».

Tant Lola com Dama española, de Francis Picabia, s'enquadraran en l'apartat «Retrat i nu femení». Picabia, artista d'avantguarda, va treballar en els anys 20 en una sèrie de retrats femenins mitjançant els quals tant ell com altres creadors «van revisar la tradició figurativa», comenta Pérez-Jofre, que recorda que a l'acabat d'inaugurar Museu Picasso de Màlaga hi ha una dama amb mantellina de Picasso que representa Olga Koklova i s'inscriu en aquesta mateixa tradició.

De Picasso, Es Baluard inclourà Nu couché et homme à la guitarre, que l'any passat es va exposar en un museu alemany, el Kunstsamnlungen Chemitz, en una mostra dedicada a les dones picassianes. És una obra final, de 1972. Pérez-Jofre va explicar que, «com escriu Tomàs Llorens al catàleg de l'exposició inaugural, tracta un dels temes utilitzats per ell amb més vigor, el de l'alcova, l'univers eròtic». També es mostrarà a l'apartat dedicat al retrat femení. Finalment, un petit Miró de 1916, Paysage, ens remet als inicis del pintor. Encara que l'obra s'inspira en el postimpressionisme, ja apunta la modernitat d'un jove Joan Miró en «la geometria, l'equilibri de la composició i les taques de color», va explicar Pérez-Jofre.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris