algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
16°

El Solleric viatja al Romanticisme reflexionant sobre l'amor i la mort

Inaugura una mostra amb 154 peces del Museu Romàntic de Madrid

P. GIMÉNEZ.Palma.
La parella de pistoles «cachorrillos» de Mariano José de Larra com a símbol de la mort romàntica, o el para-sol que Alfonso XII va regalar a María de las Mercedes com a emblema de l'amor romàntic, són algunes de les peces que integren Amor i mort al Romanticisme, l'exposició que avui inaugura el Casal Solleric.

La selecta mostra reuneix a la planta noble del centre de Palma pintures, gravats, ceràmiques, miniatures i objectes del fons del Museu Romàntic de Madrid amb l'objectiu de fer «una aproximació al Romanticisme a partir de dos conceptes estretament lligats amb aquest període, «l'amor i la mort, les dues cares de la mateixa moneda que caracteritzaven l'ànima de l'home romàntic».

La tinent de batle de Cultura, Carme Feliu, presentà ahir l'exposició, la comissària de la qual és la directora del Museu Romàntic, Begoña Torres, i que té el patrocini de la Caja de Ahorros del Mediterráneo (CAM). Torres explicà que, per tal d'il·lustrar la imatge romàntica dels dos blocs fonamentals en què s'ha estructurat la mostra -l'amor i la mort-, ha estat necessari recórrer a un total de 154 peces, les quals duen un suport textual «que és allò que en marca la directriu i justifica l'exposició de la peça».

Aquests dos eixos principals s'han subdividit en tres apartats diferents, que contenen diversos temes: l'amor convencional, l'amor romàntic i l'amor popular i costumista; i, quant a la mort, la mort romàntica, la mort familiar i la mort heroica. La directora del Museu Romàntic de Madrid, ara tancat per reformes, volgué destacar que «el Romanticisme va ser realment una revolució social» i, encara que els dos conceptes triats per elaborar la mostra en són els més representatius, no en són els únics.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris