algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:

«Romeu i Julieta», el clàssic reviscut pel Ballet Nacional de Marsella

Arribarà diumenge que ve a l'Auditòrium de Palma

91576

Una escena del clàssic basat en Shakespeare i amb música de Prokofiev.

Diumenge que ve toca ballet. En un començament de tardor molt pròdig en esdeveniments musicals de primer ordre (en poc temps han actuat a Palma Sara Baras, Joaquín Sabina, l'orquestra del ballet de l'òpera de Viena) també hi ha d'haver lloc per a la dansa clàssica. El Ballet Nacional de Marsella, acompanyat per l'Orquestra Simfònica de les Balears (que comença la temporada a Palma aquest dijous) posarà en escena Romeu i Julieta, obra basada en l'obra de William Shakespeare i amb música de Sergue Prokofiev, la coreografia de Rudi van Dantzig i els decorats i vestidors de Teor van Schayk. La cita és a l'Auditòrium.

El Ballet Nacional de Marsella Pietragalla es va enlairar de bell nou el 1998 prenent el testimoni de Roland Petit que, durant vint-i-sis anys, va situar el Ballet Nacional de Marsella a l'alçada de les grans companyies de ballet de fama internacional. La directora de la formació des d'aleshores, Marie Claude Pietragalla, té els objectius de la formació molt clars: reconstituir i diversificar el repertori de la companyia, afavorint els llaços regionals de la institució i continuar la seva projecció internacional. La directora basa el seu projecte en tres grans eixos prioritaris de desenvolupament: creació, formació i divulgació.

Amb un grup que passa de 25 a 45 artistes i un equip en part renovat, Pietragalla pretén dur al màxim la formació. De fet, han estat moltes les crítiques positives que ha obtingut una directora que, als setze anys, va entrar a formar part del cos de ballet i que a Palma assolirà el rol principal, el de Julieta, encara que cal dir que estarà acompanyada per més d'una trentena dels seus ballarins.

L'obra, que consta de tres actes, s'inicia quan, devers l'any 1400, en una matinada a una plaça de Verona es fa palès l'odi secular que es professen dues importants famílies: els Capuleto i els Montesco. L'escena final, de tothom coneguda, no deixa per això de commoure: es desenvolupa a la tomba dels Capuleto i l'inicia Romeu (el ballarí Trividic) que, en no rebre el missatge de Lorenzo, torna en secret a Verona. En creure que Julieta ha mort, es mata per desesperació. Julieta es desperta i troba el seu estimat. Ella el segueix en una vida on res ni ningú no els podrà separar.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris