lluvia ligera
  • Màx: 21°
  • Mín: 20°

Els astrònoms descobreixen una petita galaxia veïna de la Via Làctia

S'ha batejat amb el nom de Cetus i podria ajudar a conèixer l'edat de l'Univers

Una nova galàxia, minúscula i dèbil, però que podria ajudar a conèixer l'edat de l'Univers, va ser descoberta pels voltants de la Via Làctia per astrònoms d'Estats Units, Gran Bretanya i Xile. Encara que el descobriment es va realitzar el mes passat només va ser donat a conèixer ahir pels experts en una conferència simultània a la capital xilena, Chicago i Cambridge.

Batejada com Cetus, la nova galàxia es troba a 6'5 milions d'any llum, distància similar a la que es troba la galàxia Andròmeda, veïna bessona de la Via Làctia.

Cetus mida uns 7.000 anys llum de diàmetre (un dècim de la Via Làctia) i conté només una deumil·lèsima part de les estrelles d'aquesta galàxia, per la qual cosa la seva escassa lluentor la fa ser mil vegades manco lluminosa que estrelles més dèbils que es poden veure a simple vista.

«El fet de poder trobar aquesta galàxia just als nostres veïns té la importància que és l'únic lloc on les podem trobar avui dia, ja que són molt dèbils i no les veim més lluny», va afirmar el cap del departament d'Astronomia i astrofísica de la Universitat Catòlica de Xile, Hernán Quintana. Va afegir que estudiant aquests volums al voltant de la Via Làctia es pot extrapolar el nombre d'aquest tipus de galàxies que existeix i de passada, captar importants antecedents sobre l'origen de l'Univers.

COMENTARIS