cielo claro
  • Màx: 23°
  • Mín: 21°
20°

Cort assegura que el carril bici entre Andreu Torrens i Andrea Doria de Palma està «pràcticament acabat»

El carril bici de gairebé dos quilòmetres que uneix els carrers Andreu Torrens i Andrea Doria de Palma està «pràcticament llest», segons ha assenyalat aquest dimecres l'Ajuntament.

L'alcalde de Palma, José Hila, i els regidors d'Infraestructures i Mobilitat Sostenible, Angélica Pastor i Xisco Dalmau, respectivament, han visitat aquest dimecres les obres d'aquesta infraestructura.

Hila ha subratllat la intenció del Consistori de faig xarxa de carril bici integrada que arribi a tota la ciutat i continuar sumant fins als 100 quilòmetres de carrils per a bicicletes però no detenir-se en aquesta xifra.

El primer edil ha recalcat que amb l'increment de la xarxa ciclista i la creació de 'Palma 30' cerca d'una banda donar més espai als vianants, a la bicicleta i al patinet i, d'altra banda, calmar el trànsit i reduir els nivells de soroll i de contaminació.

100.000 euros d'inversió

Les obres d'aquest carril bici suposen, han indicat, una inversió d'uns 100.000 euros i les estan executant les àrees de Mobilitat i Infraestructures.

Ja s'ha presenyalitzat la zona de carril que transcorre pel carrer Miquel dels Sants Oliver i s'estan desenvolupant els treballs d'adequació de voreres en els encreuaments del traçat del carril. En concret, en la zona visitada aquest dimecres al carrer Niceto Alcalá Zamora s'estan rebaixant les voreres i posteriorment se senyalitzarà el carril.

Aquesta actuació, recollida en el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Palma (PMUS) pretén consolidar la xarxa actual de carrils bici de Palma que suma 90 quilòmetres i dotar d'un carril que connecti els barris del districte de Ponent, densament poblats.

En aquest sentit, es crea un itinerari segur per a bicis i vehicles de mobilitat persona en la zona de l'Eixample de Ponent. A més, el nou carril disposa d'una interconnexió amb el carril bici que ja existeix en l'avinguda Argentina pel carrer Francesc Martí Mora.

Segons han assenyalat, l'objectiu és continuar impulsant l'ús de la bicicleta durant i després la pandèmia, tal com s'està fent en altres ciutats perquè és un tipus de transport individual que facilita el distanciament físic, no contamina i que per tant evita contribuir a agreujar l'estat de les persones malaltes.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris