cielo claro
  • Màx: 27°
  • Mín: 24°
21°

Teledrets va atendre 86 telefonades la seva primera setmana en funcionament

172053

La regidora de Justícia Social, Feminisme i LGTBI de l'Ajuntament de Palma, Sonia Vivas, ha fet balanç de la primera setmana de funcionament del servei d'atenció telefònica a persones migrades Teledrets que es va posar en marxa el passat 12 de maig.

Els cinc primers dies (període comprés entre el 12 i el 19 de maig) aquesta línia d'atenció va atendre 86 telefonades, això és una mitjana de 17 cridades diàries. Més de la meitat (concretament 46 de les 86) varen ser fetes per dones. Pel que fa a la procedència de les persones que hi han contactat amb Teledrets destaca el col·lectiu procedent de Brasil, seguit de l'Argentina, Colòmbia i el Marroc.

Pel que fa a la seva situació administrativa, 59 dels usuaris varen manifestar trobar-se en situació irregular. Per tipologia d'informació sol·licitada la més nombrosa fa referència a les prestacions. S'han registrat un total de 57 demandes relacionades amb situacions econòmiques molt precàries.

Segons la situació administrativa de la persona atesa se li ofereix informació i se la deriva a altres entitats per tractar que entrin als circuits tant institucionals com de les ONG o entitats que treballen a la ciutat.

Per a la regidora Sonia Vivas «com a responsable de l’àrea d’immigració he d’apel·lar al Ministeri perquè dugui a terme una regularització de totes les persones que es troben en situació irregular. Una passa que ja s’està donant a altres països del nostre entorn més proper, com és el cas d’Itàlia».

S'han recollit 17 demandes relacionades amb estrangeria i 12 amb tràmits d'arrelament. Altres consultes estan relacionades amb habitatge com ajuts per a lloguer, recursos i serveis de l'àmbit laboral i sobre borses de treball.

També s'ha atès 8 persones que residien a municipis que no eren Palma (Alcúdia, Algaida, Andratx, Esporles, Inca, Llucmajor, Muro i Sóller). Malgrat que no siguin persones empadronades a Palma se'ls ha facilitat la informació que es tenia a l'abast i que els podia ser d'utilitat.

L'idioma majoritari en què s’ha atès és l'espanyol. Només en 5 casos s'ha donat atenció en amasigh, 7 en àrab i 2 en francès.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Claro que sí, guapi, fa devers d'un mes

La quitan de portavoz y la colocan de telefonista. Cualquier cosa antes de echarla. De quién será amiga?. Porque capacidad y méritos, pocos.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris