muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
13°

ConBici presenta propostes per a millorar la mobilitat per Palma

La coordinadora en defensa de l'ús de la bicicleta, ConBici, ha presentat una sèrie de propostes per a millorar la mobilitat per Palma.

ConBici recorda una sèrie de dades: «A Palma la gran majoria de persones es mou en cotxe privat, som la CCAA amb més cotxes per càpita, un cotxe per habitant. Una altra dada significativa és que Palma és la tercera ciutat amb més embussos de l'Estat. Un automobilista de Palma es passa al voltant de 25 minuts extres en els seus desplaçaments, atrapat en un embús. Precisament per aquest ús preferent del cotxe privat, la mitjana de les observacions de l’aire de Palma, com el d’altres 11 ciutats espanyoles, sobrepassa els nivells màxims de contaminació en partícules PM 2.5 i PM10 assenyalades per l’OMS. Així doncs, hi ha un itinerari ciclista de 82 km gens menyspreable, compost majoritàriament de carril bici que s’estén per tota la ciutat complint com a xarxa de transport».

Millores en l'itinerari ciclista

Les mancances que segons ConBici cal corregir, són:

• Manca de connexió amb itinerari bici de Calvià (oest). • Manca indicar degudament el camí, Camí de Can Bogueta, que connecta l’aeroport amb l’itinerari ciclista de platja de Palma i arreglar per al seu ús, ja que ara està molt descuidat.

• Manca de manteniment.

• Manca de vigilància, alguns automobilistes el fan servir com a càrrega i descàrrega.

• Manquen indicacions de direcció per no perdre-ho, és difícil saber per on segueix.

• Manquen indicacions de distància a llocs d’interès, no hi ha mapa de recorregut al carrer.

• La important connexió entre Plaça d’Espanya i Eix Cívic de Blanquerna entra en greu conflicte amb el vianant en un tram de vorera compartida.

• El carril bici s’està construint sobre la voravia, en el poc espai que li queda al vianant, creant un conflicte amb ells. Carrer Sant Magí, Carrer de l’Arxiduc Lluís Salvador o Carrer de Pompeu Fabra, són exemples de carril bici construït sobre la vorera.

• Hi ha itinerari bici difícil d’entendre, configurat de tal manera que en un dels sentits és carril bici i en l’altre cicle-carrer. Per exemple en Carrer del Baró de Pinopar, Carrer de Sant Magí, o el nou traçat en Carrer de Josep Anselm Clavé.66

Més carril bici

Segons la coordinadora en defensa de l'ús de la bicicleta, «Sovint l’itinerari ciclista és només pintura a la calçada i senyals verticals que indiquen que és un cicle-carrer, amb limitació de velocitat a 30km / h. Ningú s’atreveix a retirar part de l’espai que els automòbils utilitzen per aparcar per implementar un carril bici, però el resultat és una via perillosa per als ciclistes pel fet de ser compartida amb els vehicles a motor. Per exemple zona Santa Catalina i Son Espanyolet. La gent no s’atreveix a circular amb bicicleta. El problema fonamental és la perillositat de compartir recorregut amb els vehicles motoritzats, encara que sigui part del trajecte que hagis de fer, en una ciutat sense pacificar i on no es respecten els límits de velocitat que sí que estan establerts».

També destaquen que: «Curiosament a Palma el límit genèric màxim de velocitat és 40 km / h, però ens atreviríem a dir que ningú ho sap, no està escrit en les entrades i sortides de la ciutat, ni es fa saber de cap manera. La no pacificació del trànsit restringeix la circulació dels vehicles de mobilitat personal que només poden circular per itinerari ciclista i per vies pacificades a 30 km / h. La pacificació del trànsit de Palma s’està realitzant molt lentament. Concretament només 7 dels 89 barris de la ciutat són zona 30 km / h. Si vas amb VMP probablement hagis de fer part del teu camí arrossegant el vehicle. Hi ha un servei de bicicleta pública, Bicipalma, a disposició del ciutadà que durant el període d’alarma nacional ha quedat cancel·lat. Potser la impossibilitat de pagar un servei esporàdic, sense més requisits que una targeta de crèdit, o el fet que no hi ha estacions on agafar o deixar la bicicleta pública en grans centres d’activitat de l’extraradi: Aeroport, universitat, Parc Bit, Platja de Palma, … fan que sigui un servei poc utilitzat.»

Proposta d’avingudes on instal·lar corredors.

Anell avingudes / passeig marítim, alimentat per corredor est-oest per tot el passeig marítim i corredor nord per Carrer Rafael Rodríguez Méndez fins Hospital Juaneda Miramar. Donem preferència a l’ús de bicicleta a tota la ciutat traçant un corredor ciclista de doble sentit en forma d’anell al voltant del centre de Palma, amb tres vies que l’alimenten des del nord, est i oest -al sud hi ha el mar-. Totes elles són vies ràpides, amb velocitat màxima augmentada fins a 50 km / h. Recordem que la velocitat màxima genèrica de Palma és 40km / h. Totes aquestes vies tenen més de dos carrils en cada sentit, a excepció d’un tram del Carrer Pascual Ribot. Un dels carrils usat per vehicles a motor (cotxes i motos) s’habilita per a ús exclusiu de cicles.

Proposta detallada de l'itinerari per les Avingudes

Avinguda de Gabriel Alomar, Avinguda d’Alexandre Rosselló, Avinguda de Joan March, Avinguda del Comte de Sallent, Avinguda d’Alemanya, Avinguda de Portugal, Carrer de Ramon i Cajal i Avinguda de l’Argentina. Aquestes vies tenen tres carrils per cada sentit de la marxa dedicats a vehicles de motor. No hi ha itinerari ciclista perquè el carril bici es va eliminar de les avingudes i ara va per dins de la zona centre. En aquestes vies hi ha un carril bus, exceptuant Carrer de Ramón y Cajal i avinguda de l’Argentina. En Avinguda de Comte de Sallent hi ha un petit tram, gairebé menyspreable -també ho diem perquè provoca conflicte entre ciclistes i vianants-, de vorera compartida entre ciclistes i vianants que és part de l’itinerio bici. A l'Avinguda de Portugal hi ha un petit tram de carril bici -només al pont sobre La Riera-. Part de l'Avinguda de l’Argentina té carril bici. Corredor Nord per Carrer Rafael Rodríguez Méndez, Carrer de Pascual Ribot, fins Hospital Juaneda Miramar: Tota aquesta via d’entrada té un únic sentit de circulació, de nord a sud. Són tres carrils dedicats a vehicles de motor, amb aparcament per a cotxes a banda i banda en gairebé tot el recorregut, sense carril bus i sense itinerari ciclista. Una part del Carrer Pascual Ribot, des de l’Hospital Juaneda Miramar fins a Son Pisà, només té dos carrils i, en el tram superior, els cotxes aparquen en bateria a la part dreta, ocupant més espai. El límit màxim indicat de 50km / h fa que aquest tram superior, amb corbes, inclinació descendent i falta de visibilitat, sigui especialment perillós. Passeig Marítim, Avinguda de Gabriel Roca / MA-1: Tot el Passeig Marítim, des de 800 metres abans del nou Palau de Congressos de Palma -hotel Melià Palma Bay-, fins a Porto Pi, a l’oest. Té tres carrils per cada sentit de la marxa dedicats a vehicles a motor. No hi ha carril bus. Tot el Passeig Marítim té carril bici. S’usa per mobilitat, com a part de l’itinerari bici, però sobretot en temporada estival s’usa molt per passejar i és un atractiu turístic més, transcorre pel costat de la mar i té unes vistes impressionants. Part d’aquest preciós carril bici és especialment estret -zona Can Pere Antoni-, tant és així, que si condueixes una bicicleta de manillar ample has d’extremar les precaucions.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per t, fa 10 mesos

els carrers NO PODEN ESSER parkings¡¡

Valoració:1menosmas
Per Toni, fa 10 mesos

També sería important acabar unió carril bici de 300 m del Camí Salard que possibilitaría accés segur als carrils bici ja existente Son Llatzer ( carretera Vella Sineu) i Ciutat Jardí. A més, es prou ample i es retirarien de les voreres restes incomprensibles que algu ha llançat a la vía pública ( iot de 3m).

Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris