nubes rotas
  • Màx: 19°
  • Mín: 17°
16°

Comerciants de Pere Garau diuen que eliminar els cotxes suposaria la «mort» del Mercat

05-02-2020

Veïnats i comerciants del barri de Pere Garau han posat en marxa una recollida de firmes en perquè consideren que la conversió en zona de vianants de la zona, tal com està proposada per part de l'Ajuntament de Palma, suposaria la «mort» del Mercat Municipal de Pere Garau, «el darrer dels mercats tradicionals» de la ciutat.

El president del Mercat de Pere Garau, José Bonnín, ha presentat aquest dimecres la iniciativa davant els mitjans de comunicació. En la convocatòria, han participat també membres d'Afedeco, Pimeco, Restauració, l'Associació Temps d'Oci, Són Coc, la Federació de Mercats que es mostren en desacord amb el projecte.

En la seva petició, expliquen que encara que estan a favor de fer de Palma una «ciutat més sostenible i pròxima als seus habitants», estan en «total desacord» amb l'actual projecte de conversió en zona de vianants de l'eix que aniria des de les Avingudes fins a la barriada de Son Gotleu. Segons consideren, la «mort» del Mercat, que aposta pels «productes autòctons i de proximitat que potencien el corrent actual de 'slow food' i aliments de quilòmetre zero», suposaria també «la mort de la idiosincràsia de la barriada».

En la petició s'expressa que, entre altres beneficis de mantenir els mercats, es troben el foment de l'economia local, el consum de productes de proximitat. A més, és una atracció per a curiosos i turistes i fomenta el concepte de 'comunitat'. Per això, sol·liciten a l'Ajuntament «un pla ordenat» que permeti, mentre es transforma la ciutat en un «lloc més sostenible, conservar la idiosincràsia» de la barriada.

Segons diuen, «no és possible convertir en zona de vianants la zona» sense abans planificar què passarà i per on discorrerà el trànsit rodat, com accedirà el transport públic a la zona (en l'actualitat hi ha diverses línies d'autobusos), i què succeirà amb les aproximadament 500 places d'aparcament en superfície que es perdran.

També indiquen que davant l'alta densitat de població i la falta d'aparcaments, creuen que és prioritària «la construcció d'aparcaments públics i per a residents en la zona, abans d'escometre la conversió en zona de vianants de cap de les fases previstes». Per això, demanen a l'Ajuntament que «estudiï la viabilitat» i dugui a terme aquestes obres de construcció d'infraestructures en la barriada perquè «no mori l'únic barri de l'eixample amb una animada vida comercial».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris