nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
13°

L’EMT presenta un canvi a la xarxa perquè que les freqüències dels busos siguin inferiors a 15 minuts

El batle de Palma, Jose Hila, el tinent de batle de Mobilitat Sostenible, Francesc Dalmau i el gerent de l’EMT, Mateu Marcús, han explicat aquest dilluns les novetats que s’implantaran a la xarxa de l’EMT a partir del proper 18 de desembre.

La incorporació de 20 busos nous propulsats amb gas a la xarxa de l’EMT a partir de dia 18 de desembre i el redisseny de la xarxa permetran millorar el servei que s’ofereix als més de 42 milions de passatgers que es traslladen anualment amb bus a Palma. Cal recordar que l’EMT ha anat guanyant durant els darrers quatre anys 4 milions de passatgers any rere any.

L’EMT incorporarà fins la primavera de 2020 un total de 100 busos nous propulsats amb gas i amb noves tecnologies que permetran millorar la informació sobre els busos que reben les persones usuàries tant a les parades com via l’App.
Els canvis que s’han projectat s’han dissenyat amb l’objectiu de millorar les freqüències de pas actual, ja sigui amb línies d’alta freqüència o bé combinant horaris de dues línies. Així mateix, es millora la capacitat de la xarxa amb la incorporació de busos de més capacitat de 15 i 18 metres .

Aquest canvi aconseguirà que als 12 corredors radials de Palma l’interval de pas dels busos en dies feiners sigui inferior als 15 minuts, amb moltes freqüències d’en torn a 10 minuts i en cinc minuts a les hores punta. Es creen 12 corredors d’alta freqüència per estructurar la mobilitat radial de la ciutat, per tal de donar una alternativa clara al vehicle privat en els desplaçaments cap al centre, que es complementa amb la resta de la xarxa per facilitar els desplaçaments transversals.

L’EMT té 28 línies diürnes i 4 nocturnes. Amb la reestructuració de la xarxa, es mantenen les 4 nocturnes i tendrà 34 línies diürnes. Des les 28 actuals, se’n modifiquen 16. Se’n creen 9 noves (procedents de fusions de línies actuals s s'optimitzen rutes actuals). Noves: A1, A2, 4, 22, 27, 32, 35, 39 i 47.

Per tal de comunicar millor aquests canvis l’EMT llança a més una nova web www.pujaalbus.org amb tota la informació completa de cada una de les línies. També s’ha simplificat la codificació de línies, canviant alguns números amb l’objectiu de millorar la compressió de la xarxa. En un esforç per fer la informació més entenedora per la ciutadania l’EMT renovarà la informació de totes les marquesines, on s’instal·larà un nou mapa de l’EMT que s’ha dissenyat per tal de que només amb un cop d’ull la ciutadania ubiqui les aturades, quines línies passen amb major freqüència i itineraris a peu o en bici entre aturades. L’objectiu és promoure que els desplaçaments als centre i a les barriades es facin de forma sostenible: a peu, en bicicleta o en transport públic.

Durant el proper cap de setmana se celebrarà a més a la plaça Joan Carles I una jornada de portes obertes busos nous per donar a conèixer les característiques dels nous vehicles i les millores que s’introduiran a la xarxa.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris