algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 15°
23°

Cort anuncia la intenció de municipalitzar el servei de l'ORA

130790

El batle de Palma, José Hila, ha anunciat aquest dilluns la intenció de l'Ajuntament de municipalitzar el servei de l'ORA a Palma.

L'Ajuntament ha aprovat aquest dilluns un decret pel qual es posa en marxa una comissió que estudiarà si aquesta voluntat política és viable o no tècnicament i econòmica, ha explicat el batle en roda de premsa.

«Com a equip de govern, tenim la voluntat de municipalitzar serveis enlloc d’externalitzar-los. A més, en aquest cas concret, el contracte de l’ORA ha estat qüestionat i posat en el punt de mira», ha remarcat el batle de Palma, Jose Hila. Per a Hila, «municipalitzar el servei de l’ORA assegura donar més garanties que tot es faci de forma correcta i transparen»t.

El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha recordat que l’ORA va començar l’any 1987 i que es va externalitzar el 1995. Des de llavors, s’han aprovat quatre contractes diferents. Aparcament La municipalització del servei de l’ORA l’assumiria l’àrea de Mobilitat a través de la Societat Municipal d’Aparcaments i Projectes. D’aquesta manera, tant l’Smap com Mobilitat gestionarien tot l’aparcament, tant en superfície com soterrat, del centre de Palma, sobretot amb el retorn cap a l’Smap dels aparcaments de Plaça Major (2019) i Comtat del Rosselló (2018).

A nivell econòmic, es preveu que la municipalització serà viable, sobretot pel fet que no s’hauria d’abonar l’IVA que actualment es factura a l’empresa adjudicatària. Així, es preveu un estalvi d’un milió d’euros anual. Un altre dels principals objectius és la subrogació del personal, una possibilitat que l’actual contracte contempla.

El regidor de Mobilitat ha signat aquest dilluns el decret de nomenament de la comissió tècnica, que s’encarregarà i de l’elaboració d’estudis tècnics, jurídics i laborals. Després, si la comissió dóna el vistiplau a la municipalització, el Ple haurà d’aprovar de forma provisional l’expedient de municipalització i s’obrirà un període de presentació d’esmenes i recursos per, finalment, aprovar-ho de forma definitiva pel Ple.

A Palma, hi ha 260.000 places de la meitat, la meitat de les quals corresponen a aparcaments soterranis. Pel que fa a la zona blava (ORA), hi ha 12.000 places d'estacionament regulades, de les quals prop de 2.200 són de forma exclusiva (0/0) i aproximadament 8.950 es comparteixen amb el resident. A més, hi ha 850 que es troben dins dels ACIRE, i per tant, a les quals els no residents no hi tenen accés

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per "Castella mos roba", fa mes de 4 anys

Ès millor suprimir els aparcaments a las vias públicas i qui vulgui tenir cotxo que tengui la obligació de tenir també aparcaments.


Els carrers estan per circular i no per fer negoci.

Si se hagués implantat una ordenança prohibint els aparcament des de els finals dels anys 1960, ja hauria suficients aparcaments de sobra.

Un cotxo costa 8000 euros, i un aparcament pot costar 10.000 euros, però com que no hi ha obligació de tenir aparcament o un lloc per cada vehicle, se compren cotxos de 25.000 euros, si se pot comprar un cotxo de 25.000 euros, se podria comprar un cotxo de 15.000 i un aparcament de 10.000 euros.

A el Japó i a molts de països ès obligatori tenir un lloc privat on aparcar el seu cotxo.

Si a Palma hi ha 250.000 aparcaments hi podria haver més de 750.000 aparcaments. Total el cost de tots els aparcaments pujaria a 7500 milions de euros.
Si el promig que utilitza un propietari l'aparcament ès de 25 anys li surt a 400 euros per any, fins i tot se l'estoviaria en benzina.

Valoració:1menosmas
Per M, fa mes de 4 anys

Me pareix fantàstic
Com menys empreses privades "piquin" lo públic, s'obtendra més transparència, menys despeses i més professionalitat. I és així per molt que mentesquin i ho enllegesquin, tots els que en hi fan negoci.
Enhorabona i que tot vagi molt be!

Valoració:8menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris