nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:

Cort reclama al Govern espanyol una reforma del reglament de circulació

El ple que se celebra aquest dijous aprovarà per unanimitat una declaració per reclamar al Govern espanyol que impulsi la reforma del reglament general de circulació i l’elaboració d’un pla estratègic de la bicicleta.

Amb l’objectiu de facilitar l’extensió de l’ús de la bicicleta de forma segura i eficient, el ple reclamarà al Govern espanyol que impulsi «el més aviat possible» una reforma del Reglament general de circulació que inclogui un títol dedicat a la circulació de bicicletes, el qual reculli les necessitats i particularitats d'aquest vehicle no motoritzat.

A més, el text demana que el contingut de la reforma sigui «consensuat amb la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta i amb les entitats que formen la Taula Nacional de la Bicicleta», representants dels diversos sectors relacionats amb el ciclisme. També ha de servir «donar suport i cobertura a l'esforç de promoció de l'ús de la bicicleta que han realitzat nombroses ciutats».

La declaració insta al Govern central a impulsar «l'elaboració d'un pla estratègic estatal de la bicicleta que inclogui els beneficis que aporta la bicicleta a la salut de les ciutats» i que «ajudi al desenvolupament de les condicions necessàries perquè augmenti el seu ús: dotació pressupostària; infraestructures; promoció, divulgació i accions pedagògiques; impuls de la intermodalitat, etc».

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

A l’exposició de motius, la declaració la política de promoció de la bicicleta que s’ha dut a terme els darrers anys, que ha tingut «com a denominadors comuns la construcció d'infraestructura ciclista (xarxes de carril bici, aparcaments de bici), la creació de serveis de bicicleta pública, les polítiques de mobilitat destinades a facilitar la circulació de bicicletes, variats programes de formació i conscienciació, i també modificacions de les ordenances municipals que recollissin les necessitats de la bicicleta».

No obstant això, “l'esforç normatiu que han representat les ordenances a escala local no ha tingut encara un reflex a nivell estatal”. Tot i que la Llei de trànsit ha anat incorporant referències a la bicicleta en algunes de les seves reformes, “continua sense comptar de forma clara i sistemàtica, amb un títol propi i/o al llarg del seu articulat, amb les necessitats específiques de la bicicleta, com un vehicle amb característiques diferents dels de tracció de motor, l'ús del qual es considera convenient promocionar”. El mateix succeeix amb el Reglament general de circulació, que desenvolupa la dita Llei de trànsit.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per totalment d'acord, fa mes de 4 anys

Totalment d'acord. Especial canya als lloguers de vehicles a motor a ses illes.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris