algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 16°
19°

Biciutat presenta el BICIPROGRAMA, un recull de propostes adreçades als partits polítics

El col·lectiu ciclista Biciutat de Mallorca ha presentat aquest dimecres les propostes històriques dels ciclistes que volen fer arribar a tots els partits polítics perquè les incloguin en els seus programes per a les eleccions del maig.

La proposta de l'associació probici se centra en les reivindicacions històriques del col·lectiu ciclista de Palma, sobretot a dotar de més seguretat les persones que circulen en bicicleta i els vianants; potenciar un millor transport públic; la protecció contra els robatoris i un imprescindible impuls de la bicicleta per part de Cort.

La proposta de BICIUTAT es basa a reclamar un imprescindible «compromís institucional per part de l'Ajuntament de Palma». Sense aquest impuls, diuen, no és possible dur a terme una vertadera implantació de la bicicleta a Ciutat.
Per això, des del col·lectiu ciclista sostenen que l'Administració municipal s'ha d'implicar de debò en l'ús de la bicicleta mitjançant iniciatives polítiques que garanteixin la presència de la bici a Palma com un mitjà de transport totalment vàlid i segur.

A més, asseguren que és imprescindible implantar iniciatives que tendeixin a la pacificació i reordenació del trànsit de Palma, garantia d'una segura i cordial convivència de les bicis amb la resta de vehicles i els vianants. Per això, diuen, cal continuar amb l'ampliació de la xarxa de carrils bici i resta d'iniciatives que garanteixin la circulació segura tenint en compte que el principal protagonista d'aquesta planificació ha de ser el vianant per tal d'aconseguir una ciutat amable, tranquil·la i gens contaminada.

Finalment consideren que si bé l'Ordenança Ciclista de Palma posava ordre en determinades qüestions de l'ús de la bici, que té molts de punts que poden millorar-se i adequar-se a la realitat de la ciutat. Per això proposen uns mínims per aconseguir la seva evolució i perquè sigui una vertadera eina per augmentar la presència de les bicis als carrers i no un element dissuasiu. A més reclamen un impuls també institucional per l'adopció de mesures que protegeixin les bicicletes contra els robatoris, una de les principals causes per les quals els ciutadans deixen d'emprar les seves bicis.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per "Castella mos roba", fa mes de 6 anys

La primera mesura necessària però no suficient ès implantar la màxima velocitat a vies urbanes de 25 km/hora.
1. Velocitat màxima a vies urbanes de 25 km/hora.
2. Suprimir tots els aparcaments a vies urbanes, donant un termini de tres anys. No confondre aparcament amb estacionament.
3. Restablir la doble circulació a tots els carrers.
Per a les bicicletes li basten una amplària de 2 metros.
4. Obligar a tots els vehicles a motor a tenir un aparcament privat per els seus vehicles on puguin aparcar el seu vehicle, quan no circuli. No donar de alta cap vehicle si no té el seu aparcament.

Un cotxo pot costar uns 8000 i un aparcament 9000 euros total 17.000 euros. Hi ha gent que compra vehicles de més de 17.000 euros i no té aparcament, pràcticament la majoria.

Valoració:1menosmas
Per Clemens, fa mes de 6 anys

en tren, en bici, vull ecologia, basta de hipocresia!

Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris