nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:
14°

El nou carril bici de Son Cladera estarà a punt a principis d'any

2532

Mapa del nou traçat.

Ajuntament de Palma

L'Àrea de Mobilitat, que dirigeix el regidor Gabriel Vallejo, ha informat que les obres del nou carril bici de 2,9 quilòmetres de longitud que connectarà el carril bici de Jacint Verdaguer-parc de les Vies amb la barriada de Son Cladera s'executaran durant els dos primers mesos del pròxim any. Aquesta actuació s'inclou dins del programa d'ampliació de carrils bicis afavorit per la Unió Europea a través del projecte Dyn@mo CIVITAS sobre mobilitat urbana sostenible i en el qual participa Palma.

En l'actualitat, Palma disposa de 51 quilòmetres aproximadament de carril bici. En aquesta legislatura se n'ha desplaçat el tram de les Avingudes a carrers interiors, i s'ha construït el carril bici de la zona de la Porta de Sant Antoni, eldel carrer Arxiduc Lluís Salvador i el nou tram de la carretera de Valldemossa. L'equip de govern preveu realitzar 5 quilòmetres més de carril bici, com a mínim, durant aquesta legislatura.

A partir de gener s'iniciaran les actuacions dirigides a crear un nou itinerari per a bicicletes des de l'enllaç del polígon de Son Fuster fins a l'IES Juníper Serra a la barriada de Son Cladera, circuit que s'ha dissenyat en funció del viari disponible, utilitzant per a això el ciclocarrer, ja que una part d’aquest se senyalitzarà per a vies de trànsit local.

A la zona final d'aquest tram, es té previst autoritzar la circulació de bicis pel carrer de Cala Malgrana perquè els ciclistes puguin connectar amb el tram del carril bici de recent construcció que discorre per l'espai lliure existent entre l'autopista i l'institut Juníper Serra.

Mobilitat ha indicat que el futur carril bici, en el seu tram d’anada, s'iniciarà per la senda de bicis de recent construcció que finalitza a la rotonda de l'enllaç de sortida cap al polígon de Son Fuster fins al carrer del Guadalquivir, per l'espai lliure paral·lel a les vies del tren d'Inca.

A partir d'aquest punt, l'itinerari de bicis es desenvolupa mitjançant un carril bici unidireccional en contrasentit al carrer del Guadalquivir fins al carrer del Ter; es travessa el carrer del Ter fins al carrer del Guadiana mitjançant un pas de ciclistes amb semàfor, i pel carrer del Guadiana continua amb un carril bici fins al carrer del Segre, on a partir d'aquest punt i fins al carrer del Canonge Antoni Sancho l'itinerari es realitza mitjançant un ciclocarrer per les vies del Guadiana, de Can Foradí, de Cala Mitjana i de Bartomeu Calatayud.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per "Castella mos roba", fa mes de 7 anys

Basta establir una ordenança municipal regulant
la velocitat màxima a 25 km/hora i la velocitat
mínima a 5 km/hora a les vies urbanes.
Així tot Palma se convertiria en carril-bici totalment,
exceptuant les autopistes i autovies.

Un altre punt, seria obligar que tot vehicle a motor
tengui el seu aparcament, cas que no tengui aparcament obligar a depositar una fiança de 10.000
euros per automòbil i altres quantitats segon vehicle.
Amb el capital de les fiances se podrien construir
uns 200.000 o 300.000 aparcaments que podrien
finançar-se particularment amb la fiança del particular. Si demostra que té aparcament se li
torni la fiança.
També obligar a tots els nous edificis a disposar
de aparcaments.
Una vegada eliminats els aparcaments de
les vies urbanes se podria establir dobles direccions
a quasi totes les vies urbanes.

El problema del aparcament prové dels anys
1960 que ês quan se havia de hagut establir
la prohibició de aparcament a les vies urbanes.

El aparcament a les vies urbanes hauria de estar prohibit i no confondre aparcament amb estacionament.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris