muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín:
15°

La vaga de pilots d'Iberia no afectarà l'aeroport de Palma

Les negociacions entre les parts han estat infructuoses des de l'anunci de la protesta i cap d'elles ha cedit en les pretensions

La vaga de pilots d'Iberia prevista per a aquest dijous, 29 de desembre, no afectarà en principi l'aeroport de Son Sant Joan, on els vols de la companyia són operats per la seva filial, Air Nostrum, que no s'inclou en les aturades.

En total, Iberia ha hagut de cancel·lar 118 vols a tot Espanya en no estar protegits pels serveis mínims de la vaga convocada pel sindicat de pilots, Sepla, i després de no assolir-se acord algun entre les parts durant les reunions mantingudes aquests dies amb la intenció d'evitar les aturades.

D'aquesta manera, més de 10.000 passatgers que viatjaven aquest dijous amb la principal aerolínia espanyola han vist alterats els seus plans de viatge nadalencs, encara que la companyia ha assegurat que ja ha aconseguit recol·locar en altres vols d'Iberia o d'altres companyies a nou de cada deu d'ells.

Aquest alt percentatge de reubicació, afirma Iberia, s'ha aconseguit gràcies al 'pla de contingència' emprès per la línia aèria des que el passat 7 de desembre el Sepla decidís convocar dues jornades de mobilitzacions per als dies 18 i 29 de desembre, "per ser, dins el Nadal, dates de menor trànsit de passatgers."

D'acord als serveis mínims decretats pel Ministeri de Foment, dels 329 vols que hi havia programats per a aquest dia, 211 van ser protegits, un 64%, davant els 118 trajectes que s'han vist afectats.

Concretament, s'han protegit el 90% dels vols de llarg ràdio, el 62% de mig radi, el 57% de vols domèstics i tots els vols cap a les Illes Canàries i les Balears, per la qual cosa Itàlia, França, Alemanya, el Regne Unit, Portugal, Suïssa, Holanda, els Estats Units, Colòmbia i Argentina seran els països que més notin la vaga de pilots.

El Sepla ha convocat aquestes dues jornades d'aturades per oposar-se a la creació d'Iberia Express, aerolínia filial d'Iberia, creada l'octubre de 2011, i que començarà a volar a finals de març de 2012 en rutes de curt i mig radi.

Negociacions

Les negociacions entre les parts han demostrat ser infructuoses des de l'anunci de la vaga, sense que cap d'elles hagi cedit en les seves pretensions.

L'última de les propostes sense èxit es va produir aquest dimarts, quan la secció sindical va rebutjar la iniciativa de l'aerolínia, que oferia als pilots la possibilitat de passar a Iberia Express sense perdre els seus drets i sempre que desconvocassin la vaga.

En un comunicat, el sindicat va defensar que l'oferta de l'empresa era "una il·legalitat", ja que proposava als pilots "realitzar el mateix treball però amb un conveni col·lectiu diferent", en tractar-se de "una successió d'empreses".

Entre les mesures proposades pels pilots figuren "volar les mateixes hores que realitzen les 'low cost' amb base a Barajas" i "reduccions salarials per als comandants que volaran als 40 avions", que Iberia té previst traspassar la filial.

Amb aquestes mesures, el Sepla defensa que l'activitat en el curt i mig radi no se segregui" i es realitzi "dins de la matriu".

Precisament, avui, dimecres, vigília de la vaga, el Sepla celebrarà una assemblea informativa, en la qual informarà els seus afiliats de la situació de les negociacions i a la qual està previst que assisteixin els pilots del sindicat Balpa de British Airways (BA), aerolínia britànica que forma amb Iberia el 'holding' IAG.

 

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris