algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
12°

El gran bulevard del palau convertirà l'autopista en urbana

L'avantprojecte, que Cort enviarà ara al Consell, preveu reduir-hi la velocitat màxima a 50 quilòmetres per hora, ampliar-ne les voravies i obrir entrades al Molinar i al Polígon del Llevant

31044

Panoràmica dels accessos a Palma des de l'autopista del Llevant, on s'0breva l'existència de fins a vuit carrils.

T. AYUGA

L'Ajuntament iniciarà la remodelació de la façana marítima a l'altura del palau de congressos. De fet, el primer tram que passarà a ser bulevard serà el de l'accés a Palma des de l'autopista del Llevant. No debades, el projecte preveu que l'autopista mori molt abans del que ho fa ara. Cort ja té dissenyat aquest primer esborrany i els seus tècnics mantenen un diàleg fluid amb els responsables del Consell de Mallorca. El Consistori palmesà ha d'enviar ara el projecte a l'entitat insular i n'ha de rebre l'aprovació. I és que les competències de Carreteres depenen del Consell.

Concretament, la via en qüestió deixarà de ser autopista -per convertir-se en via urbana- a l'altura del nus viari de la via de cintura amb l'autopista. El canvi d'estatus repercutirà totalment en la via. Per començar, la velocitat màxima hi davallarà dels 120 quilòmetres per hora als 50 (que és la velocitat màxima a la qual es pot circular dins una ciutat). Així mateix, és previst que se n'ampliïn les voreres per deixar espai als vianants. Actualment, hi ha trams que ni tan sols tenen vorera, així que caldrà fer-hi obra grossa.

Passos de vianants

Per una altra banda, el projecte inclou instal·lar-hi diversos semàfors i passos de vianants. I és que aturant la circulació dels cotxes s'assoleixen dos objectius: el primer és que els vehicles es veuen obligats a aturar la velocitat, minvant, per tant, els riscos per als vianants i, en segon lloc, els veïns del Polígon de Llevant podran sentir-se connectats amb la mar. De fet, Palma no ha viscut en certa manera d'esquena a la mar. Per tant, aquesta connexió és una mena de deute històric de la ciutat cap a si mateixa. L'Àrea d'Infraestructures de Cort, a més, estudia la possibilitat d'obrir nous accessos entre aquest tram de carretera i les dues barriades que separa: el Molinar i el Polígon de Llevant. Els veïns, per tant, no hauran de fer la volta per arribar als seus habitatges.
Finalment, la Regidoria d'Urbanisme també té molt avançat el projecte de la rotonda de Can Pastilla, la qual té moltes opcions de ser soterrada.

Reducció de carrils?

Malgrat tot, aquesta primera passa en la creació del bulevard del Marítim no preveu llevar un carril de circulació, ja que trencaria l'homogeneïtat. La possibilit de passar de 3 a 2 carrils per sentit, però, és una reivindicació històrica d'arquitectes, urbanistes i geògrafs. Tanmateix, aquest punt serà estudiat quan arribin les següents fases de les actuacions del bulevard.

Per què ara?

Frisen pel palau

Cort ha pres aquesta decisió davant l'avançat estat de les obres del palau de congressos. De fet, el flamant nou edifici frega físicament l'autopista i havia de menester, per tant, "una vorera ampla davant l'entrada que li permeti respirar" (Joan Morey, degà del Col·legi d'Arquitectes, dixit). Ara bé, Cort no té prou doblers per escometre les actuacions de tot el bulevard del Marítim. Per això, aquesta és una primera passa amb la qual es poden deixar creades les bases d'unes futures tasques. I é que el projecte de bulevard ja camina, però es desconeix quan s'acabarà.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Xisco Bernal, fa mes de 9 anys

No sigueu burros i deixeu les coses com estan. Que ja l'ho cagada prou amb el litoral més bell de la mediterrània. Quand puga ser soterreu el trànsit i punt.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris