nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín: 16°
14°

El PP tudarà 2,5 milions d'euros en aturar el tramvia

Els doblers ja s'han gastat per fer-ne els estudis i projectes previs. PSM-IV-ExM no renuncia al tren tram i anuncia que el reprendrà com sigui si torna a governar

32758
R.L.

El Govern es gastà la legislatura passada 2,5 milions d'euros en projectes i estudis previs necessaris per al tramvia de Palma, que ara no serviran de res si el PP n'atura el projecte. L'exdirector general de Mobilitat i actual home fort de PSM-IV-ExM a Cort, Antoni Verger, ho explicà ahir. Insistí que el tramvia seria "la solució als problemes de mobilitat de la badia de Palma" i que els autobusos no basten per solucionar el col·lapse que hi ha ara.

El tren tram de la badia de Palma, que havia d'arribar fins a Llucmajor, costava devers 350 milions d'euros, un preu que els populars consideren massa elevat, encara que tot el finançament havia de ser estatal. El gerent del Consorci de la Platja de Palma, Àlvaro Gijón, ratificà fa dues setmanes que el tramvia no es faria.

Va dir que amb autobusos elèctrics es poden dur els mateixos passatgers, amb el mateix grau de contaminació i gastant molt manco. Ahir, Verger li respongué que el tramvia és dues vegades més ràpid i pot dur el doble de passatgers que l'autocar i que pot resoldre el col·lapse dels accessos a Palma. "El senyor Gijón s'hauria de documentar un poc més perquè són qüestions evidents", va afirmar Verger.

Cal dir que l'edil econacionalista durant la legislatura passada fou un dels principals impulsors del tramvia, un projecte que ara sembla condemnat. Amb tot, ahir insistia que el Pla director de transports inclou el tramvia i que obliga a fer-lo. Per tant, remarcà que, si el seu grup torna a governar, el reprendran.

Un altre dels arguments de PSM-IV-ExM a favor del tramvia és que s'ha de pagar amb fons de l'Estat per compensar "les quantitats ingents de doblers" que s'han gastat a la Península amb ferrocarrils d'alta velocitat. "Aquests trens també els hem pagat nosaltres amb els impostos", subratllava Verger, qui afegí que tot allò que ja s'hi ha gastat és a compte de fons estatals.

Verger fou especialment dur amb el PP i l'acusà de frenar la modernitat i de tenir doblers per fer un hotel i un palau de congressos, però no voler-ne per al tramvia. Assenyalà que, si ara no hi ha recursos per a les obres, cal deixar-ho tot a punt per quan es puguin començar. A més, recordà que es crearien nous llocs de feina.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Ca, fa mes de 9 anys

Quantes desenes de mils de doblers va gastar l'anterior govern (sr Verges) en anuncis d'autobombo a aquest diari? És important per entendre el tractement que fan els seus "periodistes" d'algunes noticies.

Valoració:6menosmas
Per trull, fa mes de 9 anys

NOELSVOTIS!
Regenerem la
Política a
Mallorca
NOELSVOTIS!
Ni uns ni altres
BASTA!

Valoració:18menosmas
Per ca, fa mes de 9 anys

Antonisona saps perfectament que la Claudia porta anys lluitant contra sa pedrera de Son Carrió una altra mostra de com s'està destruint ls comarca de llevant i amb interessos del batle de Sant Llorenç el gran promotor del tren de llevant per aconseguir vendre les parcelesvque aquest té en les dues urbanitzacions que ha construit amb els amiguetes... Ets ignorant i tens interessos en el tren de la vergonya? Basta de destruir Mallorca! Basta d'especular i construir!
Qui estima Mallorca no la destrueix!
No al tren de Llevant!
No més carreteres!
Per un transport públic de qualitat i eficient!

Valoració:6menosmas
Per Mirall trencat, fa mes de 9 anys

Qui estima Mallorca no la destrueix ni amb carreteres ni amb trens faraònics.
Quan aprendran els nostros polítics a gestionar i deixar d'inaugurar.

Valoració:7menosmas
Per Ros, fa mes de 9 anys

El verger ma pareix que tindrà que començar a donar explicacions al jutjat dels seus trens... Quina vergonya de polítics tenim...Esper que suerti tota sa merda i els interessos especulatiu de tot aquest trull del tren

Valoració:16menosmas
Per Fart de tot, fa mes de 9 anys

Lo que an tudát es es temps y lo que duen gastat amb estudis.Tot aixo,sense aver aconseguit ribar a un consenc amb ses asociacions de veins y comerciants d'es barris per aon ha de pasar es tranvia.

Valoració:0menosmas
Per Pepdut, fa mes de 9 anys

No, perdona, Pep. No mesclem ous amb caragols. Es vagons van amb so carril bici, es mallorquí, sa política lingüística...tot això va a una banda.
A s'altra hi va es Palma Arena sencer, es pot de colacao, ses prostitutes russes, es Palau Matas...tot això, amb sos antitren, va a una altra banda.
Esper que ara t'hagi quedat clar, estimat.

Valoració:1menosmas
Per pep, fa mes de 9 anys

Els projectes i estudis el poden guardar junta amb els vagons del tres del senyor Vicens i l`ascensor del Palma Arena.

Valoració:14menosmas
Per Antonnisonia, fa mes de 9 anys

Especuladors? Com na Claudia Gelabert, propietària d'una immobiliària amb interessos a la zona i presidenta dels antitren?
Ecologistes, com na Beleta que té més terres que en March per Sant Llorenç i que baixa de Palma els caps de setmana a fer de foravilera?
Antònia, tens raó, un tren tan intermodal com el que unirà Palma amb Cala Rajada serà difícil de trobar-lo enlloc més del planeta: unirà tot el planeta per via terrestre, aèria i marítima. És un prodigi de l'intermodalitat.
I no se diu convertir "Llevant amb Benidorm", pots comparar fent servir "amb". Lo que tu vols dir és convertir "Llevant en Benidorm". Molt realista la comparació, se nota que tampoc no has estat a Benidorm.
Jo he baixat molts de pics d'es cotxo, jo i milers de mallorquins i hem anat per damunt ses vies per reivindicar el tren que ara en Bauzà ofega. I sí, teniu uns xalets molt xulos. No m'has contestat: a n'es xaletet hi tens piscina o no? Frauen Gelabert és veïnada teva?

Valoració:-14menosmas
Per Antitren, antimallorca, fa mes de 9 anys

Antònia, ja m'agradaria tenir es teu xalet!!! Tens terres també? i piscineta a foravila? Au, au, au, hipòcrites. No en teniu ni la més mínima idea de transport públic. La gent de fora de Mallorca quan veu els dois que deis flipen. Holanda no és Mallorca. I el tren hi era a principis de segle XX. I hi tornarà a ser. Ni tu ni en Bauzà ni els teus amics ho aturareu.
Artà, no se tracta de fer trens ni hospitals per passar a la posteritat, se tracta de fer trens i hospitals per tenir uns serveis públics a la mida del que pagues com ciutadà amb els teus impostos. Que a la península els tenen a molts indrets ja fa molt de temps. I aquí els teniem i ens ho van fotre. Som una colònia i per això fa temps que no tenim tren, pq hem estat i estarem a pa i aigo durant molts d'anys (amb mentalitats com sa teva).

Valoració:-2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris