cielo claro
  • Màx: 25°
  • Mín: 15°
15°

Mobilitat no descarta ampliar el metro, un cop rebutjat el tramvia

Aparca de manera definitiva el projecte, del Govern anterior, d'un tren lleuger fins a l'aeroport. En tot cas, Cort es planteja la possibilitat de connectar, en el futur, Palma amb l'hospital de Son Espases

126832

L'única línia de què disposa el metro de Palma arriba al campus de la UIB i la utilitzen més d'un milió de passatgers anualment.

P. BOTA

El projecte del tramvia s'allunya de Palma, mentre que ara es vol recuperar el del metro. El Partit Popular no vol donar continuïtat al pla del tren lleuger. "No hi ha doblers per a aquest tipus de grans infraestructures de nova creació", afirma l'edil de Mobilitat de Cort, Gabriel Vallejo. Per això, la seva regidoria assegura que el servei que podria prestar el tramvia "el cobriran els busos de l'EMT".

Els populars estan decidits a apostar pel metro. De fet, estudien seriosament la possibilitat de reprendre'n les tasques, iniciades pel llavors president de les Illes, Jaume Matas, i la consellera de Mobilitat i Obres Públiques, Mabel Cabrer. La idea de continuar aquest projecte implica, bàsicament, una gran opció: que el metro arribi fins a Son Espases. Tot i que no se sap quan serà factible, en àmbits municipalistes es dóna per fet que en un moment o l'altre s'haurà de construir la connexió amb l'hospital. El dubte és si caldrà esperar que la crisi escampi o, per contra, l'obra es podrà escometre abans. En tot cas, els traçats per anar a Son Espases són diversos. El més senzill és una prolongació de la via des de la parada de Son Sardina fins al centre sanitari. Tan sols es tractaria d'ampliar la línia, sense haver de posar-ne cap de nova.

Inclou el Parc Bit

Els altres dos trajectes considerats són de més envergadura, atès que suposen fer passar un nou corredor de metro per l'oest de Palma. Una possibilitat és que connecti la UIB amb el Parc Bit, arribi a Son Espases i enllaci amb Son Sardina. L'altra opció és dur la línia del Parc Bit cap a Establiments i passar pel Secar de la Real, Son Espases i Son Sardina. El regidor de Mobilitat assegura que aquesta operació depèn del fet que arribin o no els doblers corresponents. Explica per què s'estima més invertir en el metro de Ciutat que no pas en un tramvia: "És absurd que un projecte en el qual s'injectaren tants de doblers ara no es potenciï i que, en comptes de reforçar allò que ja existeix, s'inverteixin tants i tants de milers d'euros en un nou equipament com el tramvia".

En qualsevol cas, Vallejo creu que la tasca dels tècnics del Trambadia, el consorci que ha impulsat la iniciativa durant els darrers dos anys, no haurà estat per res. "És una feina feta que quedarà aquí. Si el projecte es reprèn d'aquí a uns anys, ja el tindrem avançat". Ara bé, no s'està d'una breu referència als gestors anteriors: "Per ventura, no haurien d'haver començat un projecte que ja sabien que seria inviable".

Infrautilitzat

De tota manera, el metro de Palma és un gran infraestructura infrautilitzada. No debades, l'any 2010 va tenir devers 1.200.000 passatgers. Aquesta xifra és de 19 milions manco dels que necessita aconseguir anualment perquè en quedi justificada la construcció (que va costar prop de 350 milions d'euros).

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per toni calagamberro, fa mes de 9 anys

Cap servei de transport públic arribarà mai a l'aeroport sense pagar taxes aeroportuaries. La caixa registradora del Ministerio de Fomento cobra per tot el que es fa als seus dominis (ussurpats, però dominis) que mai no accedirà a compartir. AENA cobra taxes als taxistes, a l'EMT, als autocars i a tota empresa que exercesqui la seva activitat, encara que sigui de manera esporàdica als seus dominis. Per això, l'arribada de tota casta de vehicles, sempre que hi carreguin o descarreguin passatgers, aparquin, portin mercaderies etc, està controlada i s'ha de pagar per fer-ho. I els que ja fa anys que paguen, com els taxis i bussos? Deixaran que els faci malbé el negoci el tramvia? Segur que no. I el PP, només té solucions de paraula. Però, com sempre, quan s'ha denfrontar als fets...torna no res... Sempre ha quedat clar, que el tramvia era un projecte de partits que treballassin pel poble, i no pels seus cacics.

Valoració:6menosmas
Per toni, fa mes de 9 anys

Això demostra què són uns incompetents, ara i abans quan feren el "metro" a la UIB. No fer el Tramvia l'aeroport em sembla de molt poca visió futur.

Valoració:2menosmas
Per Miquel, fa mes de 9 anys

Personalment crec que l'opció del metro és més interessant que la del tramvia. Si s'aconsegueix arribar a Son Espases i el Parc Bit, augmentarà de manera considerable el nombre de passatgers. De tota manera, pens que des de Mobilitat haurien de crear qualque reclam a les estacions durant l'estiu, per tal d'atreure els turistes en lloc de reduir-ne les freqüències. Segur que hi podria haver qualque exposició o activitat, per exemple, a Son Sardina o la UIB, que fos una font d'atracció. No ho sé, convendria que qualcú pensàs en aquesta possibilitat. També trob que la manca de passatgers ve donada pel fet que no passa per zones urbanes. Però hi ha gent de Son Sardina o sa Indioteria que sí que s'ha apuntat a desplaçar-se en metro al centre. Igual que també ho fan els qui es desplacen de diversos punts de l'illa i s'aturen a l'aparcament de Son Fuster Vell per continuar en metro fins al centre de Palma. En fi, augmentar els passatgers és qüestió d'oferir solucions pràctiques als usuaris. I el tramvia? També seria interessant si tenguéssim carrers més amples a la capital, però amb la densitat del tràfic rodat, em fa la impressió que es convertiria en un problema i el tendríem aturat a cada punt.

Valoració:-4menosmas
Per Malena, fa mes de 9 anys

¿y nadie habla de la falta de limpieza?... hace días que los empleados de SFM tienen que trabajar en unas dependencias que no se limpian desde hace 17 días y no se trata de vaciar papeleras o limpiar las mesas, se trata de que están obligados a usar cuartos de baños que no se limpian desde el día 30 de junio.

No es una cuestión de comodidad, es un asunto de higiene y salud pública.

Vergonzoso

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris