algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 15°
15°

Cort no té previst cap eix cívic nou, però sí carrils bici

Els regidor de Mobilitat no té plans per fer zones per a vianants, tot i que estudiarà propostes veïnals “si hi ha consens i doblers”. En canvi, ja prepara 5 trams de bicicletes nous, un d'ells a la UIB

126720

Operaris de Cort remodelaren la setmana passada el carrer de Blanquerna.

T. AYUGA

L'àrea de Mobilitat no preveu la creació d'eixos cívics nous. El regidor Gabriel Vallejo, de fet, assegurà ahir que no té sobre la taula cap projecte d'adaptació dels carrers de Palma per a vianants. Aquesta legislatura s'aturarà, per tant, el procés gradual de guanyar terreny als cotxes per afavorir així els vianants i bicicletes. Tot i així, Vallejo reconeix que si alguna associació de veïns els planteja un projecte d'aquest tipus, ells l'estudiaran. "Haurà de complir, però, amb certes premisses. Per una banda, que tingui el vistiplau dels tècnics de Mobilitat. Per una altra, que hi hagi consens entre les parts afectades". I finalment, afegeix Vallejo, "que Cort tingui doblers com per sufragar-ne les obres".

Aquest darrer punt serà la clau, probablement, en el decurs de la legislatura. En tot cas, Vallejo fa una defensa de les polítiques de Mobilitat del PP: "Pareix que estam en contra de les bicicletes i les adaptacions als vianants i això no és veritat". Per defensar-ho posa com a exemple que no han modificat gaire el projecte de Blanquerna.
Així com ell veu la botella mig plena, n'hi ha que la veuen mig buida (els veïns favorables a la l'adaptació total als vianants). En tot cas, el batle de Palma, Mateu Isern, havia assegurat en campanya electoral que sí que tenien projectes i que es donarien a conèixer en breu.

De Son Espases a la UIB

Mentre la creació de nous eixos cívics s'atura, els carrils bici continuen. Almanco així ho avançà Gabriel Vallejo, qui prepara amb el seu equip el nou mapa de Mobilitat de Palma. Ara per ara, s'estan estudiant cinc carrils bici i no es torbaran gaire a materialitzar-los. Per una banda hi ha el nou traçat que connectarà l'hospital Son Espases amb el campus de la UIB. Actualment hi han dos ramals de carril bici que arriben, respectivament, a cada un dels espais. Ara bé, faltava una línia que comunicas sengles instal·lacions. Encara serà més necessari quan s'iniciïn els estudis de Medicina (si bé no hi ha data concreta i podrien tardar uns anys).

Els altres 4 carrils bici restants es divideixen entre els del centre i els de barriades de l'extraradi. Aquests darrers se situen al Pil·larí i a Son Ferriol. Tot i que encara es troben en estudi, la seva materialització és segura. Aquest projecte, a més a més, donaria una imatge descentralitzadora de la ciutat. Per un altra banda, resten els dos carrils bici del centre de Palma. L'anunci arribarà en manco de dues setmanes i servirà per neutralitzar la mala imatge que pugui calar en part de la societat per llevar el tram de les Avingudes. No debades, Vallejo mateix remarcà que és "injust" que es vegi el PP com un partit antibicleta. En tot cas, assegura que està "justificat" llevar aquest tram perquè es troba "infrautilitzat". Segons les dades que aporta, té 800 usuaris al dia. És probable, per tant, que el PP faci coincidir el final del tram de les Avingudes i les dues noves vies del centre.

Descarten zones 'mig per a vianants' a Santa Catalina

Una anàlisi diferent al del carrer de la Fàbrica. "Ha quedat molt bé. És perfecte. I aquí és normal que no passin els cotxes, perquè el carrer és molt estret", diu el regidor. En els darrers dies, però, s'està cuinant una nova polèmica a Santa Catalina. I és que els bars i restaurants dels carrers adjacents a la Fàbrica es queixen d'haver quedat sense clients. Restauradors de les vies Pursiana i Anníbal asseguren que l'inici de l'estiu és un fracàs, amb una davallada de la caixa de prop del 50%. Això ho atribueixen a l'èxit rotund dels bars veïns, que poden posar unes terrasses molt amples i acollidores en aquest dies de tanta calor.

Davant aquesta situació, els restauradors afectats han demanat que tallin el seu carrer entre les 20 i les 24 hores, per tal que puguin disposar d'espai de l'asfalt per posar les pròpies terrasses. Però des de la regidoria de Mobilitat no veuen amb bons ulls la proposta, que s'ha aplicat tímidament a Inca i a Llucmajor. Gabriel Vallejo explica: "Em sembla inviable. Com passaran els cotxes dels veïns que hi vulguin aparcar els vespre?". En tot cas, encara no han rebut cap proposta.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Do not visit Majorca, fa mes de 9 anys

Basta limitat a 25 km/hora la velocitat màxima a zonas urbanas.
Res de carrils bicis a zonas urbanas.
Els carrils bicis, els carrils per peatons, els carrils per vehicles lents (50 km/hora) i carrils
per vehicles ràpids (120 km/hora) se poden establir a autopistas, autovias i certas
carreteras. Amb una amplària de 20 metros se pot dedicar 3, 3, 6, 8 metros a distints carrils.

Valoració:-1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris