nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:
14°

Els deu vials més perillosos de Palma

Set cruïlles enmig de la ciutat i tres en carreteres són els punts de més risc

118620

El plànol dels punts negres. Podeu consultar el mapa amb els vials mès perillosos de Palma a http/tinyurl.com/puntsnegres

La Policia Local identifica cada any els deu punts negres amb més accidents de trànsit i en fa un informe. D'aquests, sis són competència de Cort, que ja ha començat a prendre-hi mesures, tres del Consell i un de l'Autoritat Portuària. Un dels vials més perillosos de Palma, segons els informes de sinistres, és la cruïlla entre els carrers Gessamí i Murtra. Es tracta de l'únic indret de risc de primera categoria, que vol dir que ja fa tres anys seguits que té prou accidents per ser a la llista negra del trànsit. Per millorar-ne la situació, Cort hi ha posat un senyal vertical de cediu el pas i ha repintat el que hi havia a l'asfalt. També és previst que col·loqui un mirall convex al cap de cantó.

Devora aquesta cruïlla n'hi ha una altra de problemàtica. És la que formen els carrers Mozart, Beethoven i Crèdit Balear, i es tracta d'una zona perillos de segona categoria (amb tres sinistres amb ferits en un any). Cort n'ha reforçat la senyalització, que ja existia, però el rètol de cediu el pas continua sent poc visible. Alguns veïns ni tan sols n'han vist els canvis. "No veig que s'hi hagi fet res, aquí hi ha molts accidents i hi ha quatre escoles a devora, la veritat és que fa por", afirma Catalina Grau, d'una floristeria del mateix carrer Mozart.

La cantonada entre els carrers Alber i Heura, a la mateixa zona, també és un punt negre de segona categoria. Se n'ha canviat la senyalització de cediu el pas perquè sigui més visible, però Antònia Noguer, que treballa en una cafeteria de la mateixa cruïlla, dubta que serveixi de gaire. "Els cotxes vénen massa aviat del carrer d'Aragó, just fa 15 dies hi va haver una altra topada", manifesta. De fet, els accidents d'aquests tres punts negres sovint tenen a veure amb els cotxes que vénen massa aviat del carrer d'Aragó, segons els veïns. Això mateix passa a la cantonada dels carrers de Gabriel Alzamora i de Tomàs Darder, un altre indret de risc de segona categoria, segons confirma Adrián Aranzíbia, un veí que treballa en una nau ben a la vora de la cruïlla. És previst que, les pròximes setmanes, per evitar-hi desgràcies, Cort hi col·loqui bandes reductores de velocitat i prohibeixi circular-hi a més de 40 quilòmetres per hora.

Més al centre de Palma hi ha el cap de cantó entre el carrer del Sindicat i l'avinguda d'Alexandre Rosselló, una àrea perillosa de tercera categoria on hi ha hagut com a mínim cinc accidents en un any. Per millorar-lo, Cort permet ara que els cotxes que vulguin girar canviïn de carril abans. A la cantonada de l'avinguda de Joan Miró amb el carrer de Porto Pi, Cort hi ha col·locat dos semàfors intermitents d'avís. A banda, hi ha tres punts negres de segona categoria que són competència del Consell. Un, a la sortida de l'Hipòdrom; un altre, a la de Son Banya; i el darrer, a la rotonda de la Ma-20 i al camí de Son Rapinya. Per aquest darrer indret, hi passa molt més trànsit que fa uns anys, però no s'ha adequat i a les dues entrades s'hi han registrat diversos sinistres. A més, cal vigilar la confluència dels carrers Marquès de la Romana i Joquim Fuster, una altra zona conflictiva de segona categoria, on l'Autoritat Portuària ha de fer les millores que corresponguin.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris