cielo claro
  • Màx: 17°
  • Mín: 17°
16°

El Polígon de Llevant, un barri en eterna construcció

Les reparcel·lacions dels solars d'aquest nucli, que fa almanco dos mandats que està en obres, acabaran a la fi el 2011 amb la perllongació de carrers i zones verdes

Fa gairebé dos mandats que reconstrueixen o rehabiliten el Polígon de Llevant. Ara, l'Empresa Municipal d'Obres i Projectes Urbans de Palma ha fixat una data per acabar tota aquesta reurbanització de carrers. Serà el 2011. Tots aquests solars, ara desordenats de sorra i ocupats per màquines, recuperaran l'estètica d'un barri que des de fa anys se li ha negat. La reurbanització pròpiament dita del Polígon de Llevant es va iniciar el 2007.

Les actuacions de reurbanització que estan executant actualment quatre constructores (UTE Acciona Infraestructuras Roig Obras y Serveis, UTE Dragados Coexa, Melchor Mascaró i Ferrovial ), sota la supervisió de l'Empresa Municipal d'Obres Públiques (EMOP), suposen la reparcel·lació de nous solars, la dotació de serveis d'aquestes parcel·les, la perllongació de carrers, la creació de noves zones verdes i la posada en marxa d'un carril bici. Ara, el projecte preveu la construcció de noves vies i de zones verdes des del final de les Avingudes fins a les barriades de la Soledat i del Polígon de Llevant.

Els membres del Consell d'Administració de l'EMOP visitaren ahir les obres. El recorregut va començar i finalitzar al centre de salut, es va arribar al nou traçat del torrent de Can Barbarà, a través dels carrers de Caracas, de Brotad, i l'avinguda de Mèxic. Aquesta darrera desapareixerà en el tram comprès entre el carrer de Barranquilla i el futur carrer de Bogotà (actual tram en revolt).

Aquest espai passarà a formar part d'una zona verda i el trànsit es desviarà pel nou carrer Bogotà. El de Brotad tindrà 164 metres nous, entre l'avinguda Mèxic i la via litoral. El de Joan Maragall constarà 736 metres nous entre Manuel Azaña i el nou tram del carrer de Brotad.

Durant el recorregut es va poder constatar l'evolució de les obres: una vegada finalitzada la dotació de serveis, es fan ara voreres, carril bici, zones verdes, aparcament, etc.

Els membres del Consell d'Administració de l'EMOP van visitar la fase 2, executada per la UTE Dragados, Coetsa la fase 3 (Melchor Mascaró) i la fase 4 (Ferrovial-Centro de Montajes).

Tanmateix, abans d'aquestes actuacions, els símptomes de la degradació d'aquest nucli eren latents. I després també. Sempre en construcció o en rehabilitació, aquestes obres han perjudicat molts comerciants.

L'assetjament immobiliari i les expropiacions varen expulsar molts veïns, la degradació va atreure més marginació i es va trencar el teixit social.

La gent va deixar de sentir-se partícip d'un barri. La idea és que l'entorn recuperi la fisonomia de barri i se'n revitalitzi d'aquesta manera el teixit social.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris