algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

“Si vols sobreviure, has d'actuar”

El col·legi Pedro Poveda ha estat distingit en la categoria C d'Educació Primària amb el premi CreArte. El centre palmesà ha estat guardonat pel projecte Dissenya el teu propi espai

"Si vols sobreviure, has d'actuar. Dissenya el teu propi ambient". Aquesta sentència, de l'artista austríac Friedrich Hundertwasswer (Viena 1928- Oceà Pacífic 2000), serví d'inspiració al col·legi Pedro Poveda per realitzar durant el curs 2008-2009 diferents accions que els han fet mereixedors del premi CreArte en la modalitat C pel projecte multidisciplinari Dissenya el teu propi ambient. La modalitat C ha reconegut deu centres d'Educació Primària amb 20.000 euros cadascun.

La idea sorgí des de la Comissió de Medi Ambient del centre. El projecte va implicar tota l'escola en les etapes d'Infantil, Primària i Secundària i l'aula d'Educació Especial de Mater Misericordiae. Entre les diferents accions que els han fet guanyar el reconeixement, destaquen, per exemple, un treball sobre el pensament de Hundertwasser, en el qual col·laborà el departament de Llengua Anglesa, i la creació d'obres pròpies seguint l'estil de l'autor, des de l'àrea d'Educació Plàstica. Així mateix, cal assenyalar un taller de customització de la roba, com a metàfora de la segona pell, i un estudi de la tercera pell (l'habitatge) a través de maquetes de cases. També al pati del col·legi es van dur a terme diferents accions en grups que van executar el disseny i la pintura de les columnes del pati. La idea de l'activitat va sorgir del manifest de Hundertwasser, The window's rights, que parla del dret de les columnes. En aquest mateix lloc, s'hi va realitzar l'ambientalització de l'espai amb tècniques de LandArt. Partint de la fórmula bellesa + naturalesa = felicitat es va organitzar un concurs de fotografia. A més, varen crear una espiral col·lectiva amb tela, en la qual els alumnes varen escriure els seus compromisos per tal d'aconseguir la pau al món. I per potenciar encara més la creativitat, cada alumne pintà un cossiol que simula una cara i que, quan creixin les llavors, la planta li farà de cabellera.

La metodologia

Els valors que s'han volgut transmetre parteixen de la realitat del món i han intentat que connectassin amb la dels alumnes. S'han proposat actuacions diverses, sempre amb la intenció de canviar l'ambient per poder complir el que deia Hundertwasser que és necessari per "poder sobreviure". Els professors han valorat especialment el procés de treball més que el producte final. Sempre s'ha treballat de manera individual, en petits grups o en grups classe. Amb tot, el fet d'implicar tota l'escola ha estat una manera de crear consciència de grup.

Així, el col·legi Pedro Poveda ja treballa aquest curs en dos nous projectes: un inspirat en la tasca de Charles Darwin i l'altre sobre l'artista Georgia O'Keeffe.

Any de la creativitat i de la innovació

Amb motiu de l'Any europeu de la creativitat i de la innovació -2009-, el Govern espanyol, gràcies a la col·laboració entre el Ministeri de Cultura i el d'Educació, Política Social i Esports, va decidir organitzar els premis CreArte. L'objectiu ha estat fomentar als centres d'Educació Infantil, Especial, Primària, Secundària la creativitat en els àmbits de la música, la literatura, el teatre, la fotografia, les arts plàstiques i els audiovisuals. A més a més, els guanyadors han obtingut el reconeixement de Centre Educatiu Creatiu.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris