nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín: 10°
11°

Son Bordoy pot créixer amb 2.500 habitants més

Carbonero hi proposa 6 grans blocs de 90 minipisos, a més d'altres habitatges, i esprem al màxim la densitat que permet la normativa

El projecte Carbonero-Antich d'urbanització de Son Bordoy tindria la màxima densitat de població que permet la normativa, amb capacitat per acollir més de 2.500 persones, que són més de les que viuen al nucli de Sant Jordi. Son Bordoy és un sector de sòl urbanitzable no programat de 112.882 m2 i que, amb data d'avui, és encara sòl rústic, amb usos agrícoles i ramaders, a l'horta de Palma darrere el Molinar. Té una ubicació privilegiada per a l'accés directe a l'autopista de llevant i la via de cintura de Palma, just allà on s'ajunten.

La solució urbanística que s'hi proposa consisteix a construir 6 grans blocs, de 5 plantes, amb una capacitat màxima de 90 petits habitatges -"minipisos"- cada un, a més d'altres illetes de pisos. Aquestes grans finques de minipisos serien transversals a l'autopista de llevant i marcarien el paisatge de l'entrada a Palma des de l'autopista de llevant i l'aeroport.

El conseller Jaume Carbonero i el president, Francesc Antich, hi promouen una via d'excepció, "normes subsidiàries i complementàries de planejament", a l'empara d'una llei, la 5/2008, que possibilita gairebé quadruplicar el nombre d'habitatges que es poden construir a Son Bordoy, fins al límit permès pel Reglament de planejament de 75 per hectàrea (art. 47), amb un total de 846 habitatges, a meitats iguals: de preu lliure i taxat (HPO). Segons el PGOU de Palma, el projecte d'urbanització Carbonero-Antich no respecta les dotacions mínimes d'espai per a pàrquings, que estableix en un mínim d'1 aparcament per als habitatges de promoció pública i 1,5 per a cada habitatge de preu lliure. Els estacionaments, tanmateix insuficients per a una quantitat així de pisos, es proposen a les plantes baixes dels blocs.

Informes contraris

El projecte no renuncia a la construcció d'un centre comercial de dues hectàrees al solar pròxim a l'enllaç amb les autopistes. Segons tècnics de les administracions, no s'hi manté la "coherència del model urbanístic de la zona". Aquest pla parcial d'urbanització s'aprovà el 2005, amb la regidoria de Rodrigo de Santos, i encara es preveu fer-hi 225 habitatges per a 675 habitants i el mencionat centre comercial, que és on es plantejà alçar el recinte firal.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per del coll, fa mes de 11 anys
vergonyós. govern de progrés? govern de retrocés!
Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris