nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 12°
19°

L'SMAP és en crisi per la gestió “irreflexiva” del PP, segons Cort

El fins ara regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez (PSIB), qualifica d'irresponsables les inversions en aparcaments de l'executiu anterior. El fa culpable de 60 milions de deute i 2,4 milions de pèrdues

La Societat Municipal d'Aparcaments de Palma (SMAP), l'empresa pública encarregada de gestionar els pàrquing municipals, ja té 60 milions d'euros de deute i 2,4 milions de pèrdues acumulades. Segons el fins ara regidor de Mobilitat, Joaquín Rodríguez, aquesta "delicada situació" té l'origen en "la política d'inversions irreflexiva i irresponsable" del temps que el PP governava a Cort.

Per Rodríguez, aquesta crisi és el resultat d'una gestió que inclogué la construcció "d'aparcaments surrealistes com el del parc de la Riera, on l'any passat la mitjana d'ocupació no arribà als 40 cotxes diaris i una planta sencera del qual ha d'estar tancada", perquè no hi ha manera que s'ompli.

L'exregidor també critica "els pàrquings per a residents no adequadament estudiats i sobredimensionats, com ara el de la plaça de Santa Pagesa i el del carrer de Manacor. Entre tots dos s'han venut 176 de les 1.260 places construïdes, fet que no suposa ni el 15% del total".

A tots aquests problemes cal afegir-hi zones d'estacionament que no han arribat a néixer, com són la del carrer de la Constitució, la de la Porta de Santa Catalina i la del passeig de Mallorca-Rubén Darío, segons recorda el mateix exedil. Perquè, encara que tots aquests aparcaments finalment no s'arribaren a construir, s'hi "enterraren" dos milions i mig d'euros per fer-ne els projectes corresponents.

En la darrera sessió plenària, Rodríguez fins i tot féu caure l'ombra del dubte sobre els motius d'algunes de les actuacions del PP. Afirmà que hi ha pàrquings "que semblen pensats per servir interessos que no són els dels ciutadans de Palma, sinó els d'uns quants empresaris hotelers, com ara el del carrer del Marquès de la Sènia".

Sobrecosts

L'exregidor, que dimití per motius de salut en l'últim ple municipal, coneix bé la situació de l'SMAP i en critica els sobrecosts inesperats, com és el de l'aparcament d'Antoni Maura, "que ha acabat costant vuit milions d'euros més d'allò pressupostat, un 43% d'increment".

L'extinent de batle de Seguretat Ciutadana de l'època en què governava el PP, Àlvaro Gijón, que també fou president de l'SMAP, justificà el sobrecost d'aquest darrer pàrquing en el seu moment afirmant que, en bona mesura, l'havien causat unes excavacions arqueològiques que en retardaren les obres. Amb tot, segons Cort, el projecte s'hagué de modificar sobre la marxa i, tot just inaugurat, encara tenia goteres. D'acord amb els informes, el recinte no s'havia impermeabilitzat bé.

Acomiadat perquè retallà despeses

Tot aquest grapat de despropòsits haurien afectat prou negativament l'empresa pública perquè hagi de començar a retallar costs. De fet, en el darrer ple de Cort el PP presentà una proposta per evitar l'acomiadament del responsable de construir nous aparcaments.

L'Ajuntament l'havia tret feia poc perquè, amb aquesta situació econòmica, ni tan sols es planteja fer més pàrquings subterranis. En la carta d'acomiadament, es deia al treballador que "a causa de les pèrdues tan elevades, qualsevol projecte d'un nou aparcament ha quedat descartat amb caràcter indefinit".

La proposta del PP no s'aprovà. Hi votaren en contra tots els socis de l'equip de govern, el PSIB, UM i el Bloc. Però els populars insistiren que no hi havia prou motius per fer-lo fora i Comissions Obreres ja havia denunciat que consideraven que era un acomiadament improcedent.

Pau Sastre era el cap de la secció tècnica i quan el feren fora declarà que havia estat víctima d'assetjament laboral durant els darrers dos anys, atès que la seva feina l'encarregaven a altres treballadors. Assegurà que la decisió d'engegar-lo és "una venjança política", perquè havia estat director general de Trànsit durant la legislatura del PP.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per conductor cansat de tot, fa mes de 11 anys
Els responsables actuals que també entonin un mea culpa. Si els preu dels aparcaments no fossin tan absurdament cars estarien sempre plens. Si no anau a comprovar-ho al de Comte de Sallent sempre amb dues o tres plantes buides perquè és caríssim, la gent s'estima més fer voltes i intentar aparcar dins l'ORA que pagar la porcada que val.
I mentrestant a cremar benzina i produir CO2.
Valoració:7menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris