algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
12°

“Hem de definir el producte que volem i saber promocionar-lo”

Hem de ser capaços, entre tots, d'oferir una ciutat oberta, dinàmica, actualitzada, moderna, neta, ordenada i tranquil·la”

Marilén Pol és la presidenta de l'Associació Hotelera de Palma, que acull fins a 39 hotels de la ciutat i que, entre d'altres, té un objectiu clar: aconseguir que Palma esdevingui una destinació turística en si mateixa.

Què manca perquè Palma es converteixi en una ciutat turística, com ho són Barcelona i Bilbao?
En primer lloc, ens ho hem de creure. Hem de creure que realment tenim potencial per convertir-nos en una destinació en si mateixa i, després, adaptar-nos a la demanda, saber què cerca el client. I hem de tenir molt clar que el turista urbà la darrera cosa que que tria és l'hotel, perquè vol viure la ciutat.

Palma té aquest potencial per esdevenir ciutat turística?

Tenim potencial de sobra. Palma té unes grans infraestructures que ens permeten comunicar-nos amb qualsevol punt d'Europa, però s'ha de fer feina. Així mateix, és bàsic treballar de manera conjunta des de tots els sectors empresarials perquè les iniciatives surtin bé. Però no n'hi ha prou, ja que les mesures més importants que s'han d'emprendre són com a destinació, i l'Administració té un paper fonamental en aquest aspecte. Per exemple, l'Ibatur creu en Palma com a destinació i dóna suport a totes les nostres iniciatives, però també la implicació de l'Ajuntament de Palma és cabdal, perquè és la institució que té moltes de les competències de la ciutat.

I si tenim el potencial, què falta?
Hem de definir en què volem diferenciar-nos d'altres destinacions i crear un producte atractiu que puguem vendre. I saber promocionar-lo, això és bàsic. És a dir, hem de crear atractius suficients perquè el client vulgui venir i promocionar el que tenim aquí.

Què s'ha de treballar més?
Hem de ser capaços d'oferir una ciutat dinàmica, oberta, actualitzada, moderna, neta, ordenada i tranquil·la. A més, és molt important que els ciutadans de Palma es creguin aquesta ciutat turística i que la vulguin. També a aquesta ciutat li manquen zones per a vianants, agradables per passejar-hi, i terrasses en el centre.

En tractar-se d'un turisme de ciutat i trobar-nos en una illa, és més important l'hivern que l'estiu per vosaltres?
El producte urbà sempre pateix els mesos d'estiu, especialment el juliol i l'agost, encara que sí que notam una millora quan els hotels de zones costaneres properes a Palma són plens. Això no obstant, enguany ha estat un any molt dolent i l'ocupació ha estat un 30% inferior a l'any passat. Cal assenyalar que el nostre principal client és el de negocis i el de congressos, i majoritàriament estatal, ja que suposa el 70%. Però ambdós tipus de clients han disminuït les seves visites a l'Illa i, a més, hi han reduït les estades. De fet, els hotels de Palma no tanquen tot l'any, però amb vista als propers mesos de novembre i desembre, que es presenten bastant difícils, alguns hotels pensen fer-ho, i això seria molt dolent per a la ciutat. En aquest sentit s'ha de tenir en compte que és un client que no tria venir a Palma, per la qual cosa hem de fer que sigui una ciutat atractiva perquè vulgui tornar-hi.

I el turisme d'oci, quin paper hi té?
La veritat és que no hi estam gaire ben posicionats. Hem de tenir en compte que és un turista que ve el cap de setmana i la ciutat queda deserta. El turista que ve per veure la ciutat cerca cultura o alguna cosa per fer, no quedar a l'hotel. De fet, la principal tasca és que hem ser capaços de mantenir el client de negocis i congressos, que són molt potencials, i atreure els turistes d'oci.

Quin paper hi tenen les connexions aèries, especialment amb vista a l'hivern?
Són fonamentals, perquè si una persona ve per ser un cap de setmana a la ciutat i ha de fer escala a Barcelona o a Madrid és probable que deixi de venir. Aquest és un camp que s'ha de cuidar molt, especialment els mesos d'hivern, perquè si no, no podem competir amb altres destinacions.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris