algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín: 10°
11°

El PSOE descartava crear un caril bici a les Avingudes en el programa electoral

El regidor de Mobilitat, el socialista Joaquín Rodríguez, recorda que el vial s'aprovà amb el suport del Bloc i UM

En el programa electoral del PSIB-PSOE a Palma per a les eleccions municipals de 2007, Aina Calvo, aleshores candidata a batlessa, es va comprometre a establir una "xarxa de bicicletes clara i amb continuïtat" amb una única excepció: "Que aquesta xarxa no passi per les principals vies de circulació i, per tant, no en disminueixi les seccions". La posada en marxa del nou carril bici de les Avingudes entraria, això no obstant, en contradicció amb aquest compromís.

En ser interrogat per aquesta circumstància el passat 12 d'agost, el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma, el socialista Joaquín Rodríguez, indicà que les actuacions ara en curs respondrien a l'acord de governabilitat firmat entre el PSOE, el Bloc i UM.

En l'apartat de Mobilitat, a l'esmentat acord s'assenyalava, literalment, "que es crearà una xarxa de bicicletes radial i una altra perimetral amb continuïtat". Aquesta proposta de creació de carrils bici no afegia, tanmateix, cap concreció específica sobre per on podrien o no passar els carrils.

Pel que fa als programes electorals del Bloc i d'UM, ambdós recollien la necessitat d'incrementar la xarxa de carrils bici fins aleshores existent.

El candidat d'UM a la batlia, Miquel Nadal, feia una referència al desig de crear un carril bici a la zona de la façana marítima, però no a les Avingudes, mentre que el candidat del Bloc, Eberhard Grosske, concretava diversos punts on se n'haurien de crear, que en tres casos confluïen en aquesta artèria vital.

Ambdues formacions no han posat fins ara cap objecció als projectes de creació de carrils bici promoguts per Mobilitat. En aquest sentit, Rodríguez recordà ahir que els distints projectes han estat aprovats de manera successiva en diverses juntes de govern. A final d'enguany, Palma tindrà cinc nous carrils bici, gràcies als fons estatals de l'anomenat pla E. Es tracta, a més, del de les Avingudes, del de l'avinguda Picasso, Salvador Dalí, camí de Jesús i carretera de Valldemossa.

Entre 2007 i 2011, l'equip de govern preveu haver creat un mínim de 30 quilòmetres de carril bici i Palma en disposaria així d'un total de 50.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per nofre, fa mes de 11 anys
CALVO va anar a Holanda i va tenir la idea de fer carrils bici enmig de la ciutat... Preguem que no visiti Venècia!1
Valoració:0menosmas
Per vianant, fa mes de 11 anys
Article publicat ahir a la web del Sindicat de Periodistes de les Illes Balears:

"Ho confés, soc ciclista. Fins fa no res, per ser l'enemic públic número u bastava fumar. Jo era dels de 2 paquets els bons dies i dels de 3 els dolents (que en la nostra professió ja sabem que són majoria). Però us he de dir que he deixat de fumar… fa 42 dies. De cop, …sense xiclets substitutoris, ni hipnosi ni res. En defivinitiva, estic fet un campió.

Però justament, en el mateix moment en què un lluitava contra la síndrome d'abstinència, el rànquing d'enemics ciutadans ha canviat… Tenc la sensació que, al manco a Palma, s'ha acabat la guerra contra el tabac. Ara, l'enemic número 1 és el ciclista. I sí , ho heu endevinat, jo soc d'aquells que va en bici pel món.

Des de fa unes setmanes, quan vaig en bicicleta per Palma, he notat que la gent s'ha tornat agressiva amb els ciclistes. Les mateixes sensacions que m'arribaben dels talibans antitabaca, m'arriben ara quan vaig en bici. Comentaris fora de to, mirades amb mala baba, retrets quan són els vianants qui ocupen els nous (…i llargament demanats) carrils-bici. I no parlem dels taxistes. (En vista a una futura demanda, recalcar que he escrit “No parlem dels taxistes”)

I per què aquesta creuada contra les bicis?

Ens trobam davant d'una campanya mediàtica en tota regla. Aquesta vegada, els tres diaris de Palma, Última Hora, Diario de Mallorca i El Mundo (possiblement en aquests ordre d'intensitat) s'han posat d'acord en una línia editorial que, a títol personal, consider completament demagògica, provinciana, antiga i perillosa perquè fa treure els instints més bàsics dels ciutadans... el pitjor de la gent. Una ciutat que vol ser moderna ha de fer lloc a la bici. Ho ha de fer amb carrils com els que s'han fet ara. Carrils que connecten la perifèria amb el centre de Palma, que serveixen per desplaçar-se, per moure's, per anar a treballar, per anar a veure l'al.lot/a i és clar, també per anar a passejar.

Jo vaig redescobrir la bicicleta amb més de 30 anys. I per mi, ha estat tota una revolució personal i vital. Podria estar hores explicant les virtuts d'aquest mitjà de transport però bàsicament ho podríem resumir en què, d'ençà que vaig en bici, soc més feliç. Amb el cotxe, he fet 150 kilòmetres els darrers 3 anys. És a dir, un cotxe manco pels carrers de Palma. Però aquesta web no és de ciclisme sinó un espai obert per a que els periodistes parlem del que passa a la nostra professió i parlem d'aquelles coses que mai no veurem publicades en un diari.

És cosa sabuda que l'Ajutament de Palma ha retallat dràsticament la publicitat insititucional als diaris. És a dir, els ha tancat el grifó. No serà aquesta campanya una mesura de pressió per a que tot torni a ser com abans? En tots els articles que s'han publicat (més d'una i de dues portades) he trobat a faltar moltes veus. Per començar les dels ciclistes. Però també la dels metges que diguin com n'és de bo per la salut, pel cor, per l'estrés… anar en bici. També he trobat a faltar els ecologistes i les comparacions necessàries amb altres ciutats que fa anys que han obert la porta a la bicicleta. I una altra cosa. No oblidem la de gent que ha fet feina aquest estiu construint aquests carrils en plena crisi i a un cost (no el sé però m'hi jugaria la pell) 3 vegades inferior al videomarcador del Palma Arena.

Ja veurem qui guanya aquest torcebraços entre els diaris i Cort. I sí, …divendres dia 11, començarà escola i hi haurà un gran embós. Segurament com el de l'any passat que no hi havia carril bici. Però enguany, tenc la sensació que els diaris ja tenen escrit el titular de portada. Que hi farem? Del que estic convençut és que el futur de Palma passa per la bicicleta. No en tenc cap dubte. Qui ho prova s'hi queda enganxat.

Jaume Oliver. Periodista, exfumador i ciclista urbà"

Més clar, aigua...

Valoració:0menosmas
Per llest, fa mes de 11 anys
es fortí: ¿creus que la climatologia d'Holanda és més favorable a la bicicleta que la d'aquí...?
Valoració:0menosmas
Per llest, fa mes de 11 anys
T, podria estar d'acord amb el què dius, però no es tracta de 2fer el gran favor" de deixar anar les bicis per allà on no molestin als que volen entrar en cotxe "fins a la cuina" de la ciutat; la ciutat no pot soportar tant de trànsit de cotxes, hem de poder compartir l'espai per circular a peu, en transport públic (bus, tramvia, taxi, metro, tren) i en bici; ja n'hi ha prou de donar preferència als cotxes que no fan més que impedir altres opcions.
A es fortí: crec que aferrar-se al tema de la climatologia és pura demagògia, això ja ho decideixen els que volen circular en bici o d'altres maneres que no sigui en cotxe privat.
¡¡¡SÍ ALS CARRILS-BICI, A LA MILLORA SUBSTANCIAL DEL TRANSPORT PÚBLIC I A L'AUGMENT DELS ESPAIS PER ALS VIANANTS!!!
Valoració:0menosmas
Per mario.-, fa mes de 11 anys
SI AL CARRIL BICI. La majoria de turismes que circulen per les avingudes i per Ciutat, NOMÉS PORTEN 1 PERSONA. És a dir, 1 cotxe = 1 persona. Insostenible. Per entrar dins Londress fan pagar (aprox.) 17 €/cotxe i uns 30 €/tot terreny. Les ciutats són per a les persones (i a peu, millor ).
Valoració:2menosmas
Per mario.-, fa mes de 11 anys
SI AL CARRIL BICI. Les avingudes són un riu de cotxes. Es necessiten + passos zebrats. Són pocs i amb poc temps per creuar les avingudes. Un 80% de les avingudes és destinat als vehicles a motor. Les ciutats són per a les persones.
Valoració:1menosmas
Per Jaume Adrover, fa mes de 11 anys
L'únic que sobra a Ciutat són cotxes i una mentalitat obsoleta.
A què ve aquest posicionament en contra del carril bici del Grup Serra?

Si us passejau per qualsevol ciutat europea veureu que hi ha pocs cotxes i que, a més, els seus ajuntaments de cada vegada els hi posen més obstacles.
El cotxe és un article que a aquesta illa no sabem fer servir. Quan era petit m'acompanyaven a escola a peu, en canvi ara tots el pares acompanyant en cotxe col·lapsant la ciutat... Això sí que és un titular!!!
Per jo els cotxes lleven qualitat de vida i no les bicicletes.
I per aquells que creuen que fa massa calor per anar en bici és que no hi han anat. Quan vas en bici vas més fresc perquè te pega l'aire per la cara (a més Palma és una ciutat ideal perquè és plana i no has de pedalejar tant) i a més arribes molt abans, NO CONTAMINES, i a més et poses en forma i tantes altres avantatges...
Ara resulta que aquest diari --que és el meu ja que hi estic de moment subscrit-- recolza carrils cotxe amb una campanya que no entenc i es posiciona en contra de la qualitat de vida d'anar arreu en bici.
Miquel Serra, ves a Amsterdam amb ton pare i observau la cara de la gent que pedaleja davall la neu o contra el vent (allà sí que hi tenen un clima hostil!)... Semblen simplement feliços.

No em sent gens content ni identificat amb un poble que no defensa la mobilitat en bici, passi per on passi i suposi el que suposi, amb la bicicleta sempre hi sortim guanyant tots!
Valoració:3menosmas
Per CATACRACK, fa mes de 11 anys
LA CAMPAÑA NO LA HACE EL GRUP SERRA, MAS BIEN ES LA CALVO QUE SE LA HACE SOLICTA, Y SI NO TE RECUERDO QUE UNA CIUDAD CON DEBATE ES UNA CIUDAD VIVA.
POS LA PREFIERO MUERTA.
AH!! MUCHO DEFENDER A LOS CICLITAS PERO SOLO SE SABEN SUS DERECHOS Y NO SUS OBLIGACIONES, LOS SEMAFOROS DE COLOR ROJO SON PARA QUE UNO SE PARE, SEA EN BICI, MOTO O COCHE.
SERIA CONVENIENTE QUE TB SE EXIGIERA UN SEGURO OBLIGATORIO...
CALVO GO HOM
Valoració:-10menosmas
Per Lluis, fa mes de 11 anys
Hi ha una campanya del grup Serra contra n'Aina Calvo? És el que toca ara? Sou uns manipuladors, periodistes de escoleta...
Valoració:10menosmas
Per BALLA BALLA, fa mes de 11 anys
SI, SI MUCHO CARRIL BICI AUNQUE PARA QUE? BASTA IR HASTA LA UIB, LOS CICLISTA VAN POR LA CARRETERA Y DEJAN VACIO EL CARRIL BICI, PQ? ESTOY TOTALMENTE DE ACUERDO CON "T" AUNQUE TE OLVIDAS DEL METRO. CALVO GO HOME!!
Valoració:-5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris